המחוזי י”ם אישר תביעה נגד פרטנר תקשורת כתובענה ייצוגית

16:13 31.01.2021

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

כפי שפורסם גם במודעות בעיתונות המודפסת, בית-המשפט המחוזי בירושלים אישר תביעה כתובענה ייצוגית נגד חברת פרטנר תקשורת בע”מ.

מדובר בתביעה ת”צ 29058-11-17, אורין אביטל נגד פרטנר, המתנהלת מאז חודש נובמבר 2017. התביעה במקור הופנתה גם נגד 012 סמייל טלקום בע”מ.

כבוד השופטת גילה כנפי-שטייניץ, סגנית נשיא ביהמ”ש המחוזי בי”ם, כותבת בין היתר בפסק דינה שניתן ב- 6.1.2021:

“לפניי בקשה לאישור תובענה ייצוגית שעניינה בטענת המבקש כי המשיבות, 012 סמייל טלקום בע”מ ופרטנר תקשורת בע”מ, חברות המספקות שירותי תקשורת, חייבו את המבקש ואת חברי הקבוצה שברצונו לייצג, בתשלום בגין שיחות נכנסות שדחו בהיותם בחו”ל, וזאת על אך שלא ביצעו בפועל את הגיחון שבגינן חוייבו”. המשיבות ביקשו לסלק את בקשת האישור בעניינה של סמייל טלקום “מחמת היעדר יריבות, שכן זו לא סיפקה למבקש שירותי רט”ן ולא חייבה אותו בדבר, התקשרותו לקבלת שירותים אלה הייתה עם פרטנר בלבד”.

בהליך זה  הוגש כתב תביעה מתוקן ובמקום התביעה נגד סמייל טלקום בלבד צורפה אליו גם חברת פרטנר תקשורת כמשיבה שנייה. אלא שבהחלטה מיום 20.9.2018, “בקשת האישור המתוקנת סולקה על הסף בשל שינויים נרחבים ומהותיים שנערכו בה ללא נטילת רשות”.

בעקבות סילוק הבקשה המתוקנת, הגיש המבקש בקשה שנייה לתיקון בקשת האישור אשר בתחילת 2019 היא התקבלה ולגביה ניתנה ההחלטה הנוכחית.

בהכרעתה אומרת השופטת כי “לאחר שבחנתי את הראיות ושקלתי את טענות הצדדים, הגעתי למסקנה כי עלה בידי המבקש להראות, ברמה הנדרשת לשלב זה של הדיון, קיומה של עילת תביעה אישית וייצוגית, וכי קיימת אפשרות סבירה שהשאלות המשותפות העולות בתובענה יוכרעו לטובת הקבוצה […] הוכח, אם כן, כי מתקיימים התנאים הדרושים לאישורה של התובענה כייצוגית בעניינה של פרטנר”.

היא קבעה  כי תידחה בקשת האישור לגבי סמייל טלקום וכי התובע ישלם לחברה את הוצאות ההליך בסך 5,000 ₪.

בחודש מאי 2021 צפוי דיון מקדמי בתביעה זו.

הערת עורך Read IT Now: לגבי תביעה זו פירסמתי בעבר שלוש ידיעות נפרדות באתר זה – כאן, כאן ו- כאן.