המחוזי אישר: טבולה תשלם 5 מיליון שקלים לאוצר המדינה לאחר שלא גילתה את מעורבותה בעמדה שהציגה YNET בפני רשות התחרות במסגרת בדיקת מיזוג טבולה-אאוטבריין

13:25 25.06.2021

קטגוריות: משפט

תגים:

רשות התחרות פירסמה (23.6.2021)  הודעה לעיתונות לפיה בית המשפט המחוזי מרכז-לוד (כבוד השופט עידו דרויאן-גמליאל) אישר באותו היום צו מוסכם אליו הגיעה מ”מ הממונה מיכל כהן עם חברת טבולה.קום בע”מ.

במסגרת הצו המוסכם, נאמר בהודעה, חברת טבולה תשלם חמישה מיליון ש”ח לאוצר המדינה, לאחר שלא גילתה שהיא זו שביקשה מ- YNET להעביר לרשות עמדה שתומכת באישור מיזוג בין החברות טבולה-אאוטבריין.

ביום 10.10.2019 הגישו שתי החברות, טבולה ואאוטבריין, העוסקות שתיהן בפרסום באינטרנט, הודעת מיזוג לאישור רשות התחרות.

במהלך הבדיקה קיימה הרשות שיחות עם אתרי אינטרנט שונים, שהם לקוחותיהן העיקריים של טבולה ואאוטבריין בישראל. בין השאר, קיימה הרשות שיחות עם נציגי YNET. בשיחות אלו הביעה YNET התנגדות למיזוג. בחודש אוגוסט 2020 התקבל ברשות מכתב מטעם YNET התומך במיזוג.

בהודעת רשות התחברות נאמר כי “בעקבות בדיקה שערכה הרשות התברר כי טבולה הייתה מעורבת בייזום ובניסוח המכתב, וכי הוא נשלח לרשות בתיאום איתה ולאחר שאישרה את נוסחו. מעורבות זו לא הובאה לידיעת רשות התחרות. על רקע דברים אלו פתחה הרשות בחקירה פלילית כנגד טבולה וכנגד YNET. במסגרת החקירה התברר כי הפעולות לוו באופן צמוד על ידי עורכי דינה ונעשו על פי עצה שגויה שלהם.

“על רקע דברים אלו הגיעה מ”מ הממונה לצו המוסכם, שאושר היום, עם טבולה”.

מ”מ הממונה על התחרות מיכל כהן אומרת כי “צדדים המגישים בקשת מיזוג חייבים להביא בפני הרשות מידע מלא נכון ועדכני ובכלל זה להביא לידיעת הרשות את דבר מעורבותם במידע שצד ג’ מסר לרשות בנוגע למיזוג.

“אי מסירת המידע פוגעת בהליך הבדיקה של הממונה ומשבשת את יכולתה לקבל החלטות נכונות בבקשות המובאות בפניה”.

* יצויין כי בין החברות טבולה לאאוטבריין מתנהלים הליכים משפטיים שונים [כאן].