המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין: שימוע והחלטה חדשים

החלטת המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין מספר 3-20/2021 מיום 14.12.2021: הזמנה להצגת עמדות בנושא הפחתת הנטל הרגולטורי לגבי חובות שידור ראשוני [עד 23.1.2022].

“עניינה של החלטה זו, בהזמנת הציבור להביע את עמדותיו בפני המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין באשר להפחתת הנטל הרגולטורי המוטל על בעלי הרישיונות לשידורי טלוויזיה רב ערוציים – בעל הרישיון הכללי לשידורי כבלים, חברת הוט מערכות תקשורת בע”מ ובעל הרישיון לשידורי טלוויזיה באמצעות לוויין חברת די.בי.אס שירותי לוויין (YES) בכל הנוגע לחובות שידור ראשוני, המושתות עליהם מכוח החלטות מועצה ובהמשך להחלטת מועצה מס’ 3-8/2020 מיום 4.6.2020 בעניין ‘הזמנה להצגת עמדות  בנושא תיקון כללי הפקות מקומיות – הפחתת הנטל הרגולטורי בקטגוריות השקעה בסוגי וסוגות הפקות מקור, בחובות שיבוץ בערוצים וכן לגבי חובות שידור ראשוני’. במסגרת ה- RFI ביקשה המועצה לקבל עמדות ביחס לבחינת מיקוד הרגולציה החלה על הוט ויס לרבות האפשרות לתקן ולהפחית מן ההוראות השונות החלות עליהן ובין היתר ההוראות באשר לחובות השידור הראשוני”.

החלטת המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין מספר 2-20/2021 מיום 14.12.2021: קביעת שיעור מהכנסותיהם השנתיות של בעלי הרישיונות אשר יושקע בהפקה או רכישה של הפקות מקומיות.

“לאחר שעיינה בבקשות הוט ויס וקיימה היום דיון בעניין ולאחר שהוצגו לה על ידי ממונת כלכלה ממצאי נוסחת הגידור וכן מצב התחרות בתחום, לרבות כניסתם לשוק של שחקנים חדשים, שאינם מפוקחים וממילא אינם חבים בחובת ההשקעה בהפקות מקומיות, אשר צברו כמות מנויים שאינה מבוטלת, הגיעה המועצה לכלל מסקנה בהתאם לסמכותה על פי כל דין כי יש להותיר בשנת 2022 את שיעור ההשקעה על 8% וכי הוא יעלה ל- 9% בהתאם להחלטה המקורית החל משנת 2023, כל עוד לא תורה המועצה אחרת”.