המגזין דר שפיגל: ממשלת גרמניה תשקיע לפחות 50 מיליון אירו בשלוש השנים הקרובות בפיתוח מערכת תקשורת פנימית שאינה פגיעה לציתותים של סוכנויות ביון וגורמי חוץ אחרים

22:12 23.08.2014

קטגוריות: כללי

תגים: ,

המגזין הגרמני  Der Spiegal דיווח כי ממשלת גרמניה מתכוונת להשקיע סכום של 50 מיליון אירו לפחות במהלך שלוש השנים הקרובות בפיתוחה של מערכת תקשורת פנימית שאינה פגיעה לציתותים של סוכנויות ביון וגורמי חוץ אחרים. העיתון כותב כי הממשלה מתכננת לצורך כך להשתמש בכבלי סיבים אופטיים.

בדיווח היו ציטוטים ממסך של משרד הפנים הפדרלי של גרמניה בנושא זה.

נוסף לרשת הממשלתית יש כיום במדינה כארבעים רשתות אחרות לחילופי מידע בין רשויות ציבוריות ומרביתן מצויות בידיים פרטיות.

בגרמניה קיימים לאחרונה חששות הולכים וגוברים לציתותים מצד סוכנויות ביון זרות וזאת לאחר שהסתבר כי היו ציתותים לטלפון הסלולרי של הקנצלרית ד”ר אנגלה מרקל.

בתוך כך, שר הפנים של גרמניה Thomas de Maiziere צוטט בעיתון Frankfurter Allgemeine Zeitung, FAZ כאומר שממשלת גרמניה מכינה שינויים מהותיים בתחומי האבטחה והגנת הנתונים.

מדובר בחוק אבטחת IT ראשון במדינה והוא יקבע סדרה של סטנדרטים תעשייתיים. חוק זה ישפיע על חברות בתחומי האנרגיה, טכנולוגיית המידע והתקשורת, תחבורה, בריאות/רפואה, מים, מזון ושירותים פיננסיים.

ב- 20 באוגוסט 2014 דווח כי ממשלת גרמניה פירסמה את ‘סדר היום הדיגיטלי’ [digital agenda] שלה העוסק בהרחבת הרשתות, באבטחה סייברית ובקידום וחיזוק כלכלה דיגיטלית.

סדר יום זה כולל שבע נקודות ראשיות לפעולה: תשתית דיגיטלית; כלכלה דיגיטלית; מדינה חדשנית; סגנון חיים דיגיטלי; חינוך, מחקר, מדע, תרבות ומדיה; אבטחה עסקית, הגנה ואמון; המימד האירופי והמימד הבינלאומי.

בין היתר שואפת ממשלת גרמניה לכך שבמהלך ארבע השנים הקרובות תהפוך המדינה לבעלת הגידול הדיגיטלי המוביל ביבשת אירופה באמצעות קידום מה שמכונה ‘המהפיכה התעשייתית הרביעית’ [Industry 4.0].