הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ”ס): מכרז ממוכן מהיר להספקת שירותי מחשוב

הגוף המפרסם: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ”ס)

נושא המכרז: מכרז ממוכן מהיר להספקת שירותי מחשוב

מס’ המכרז: 2012-9-165

תאריך פרסום: 27 בספטמבר 2012

מועד אחרון: 29 באוקטובר 2012

הערות: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מבקשת לקבל הצעות מספקים להספקת שירותי מחשוב ברמה גבוהה במקצועות השונים ובכללם: תשתיות – תקשורת, SYSTEM, בסיסי נתונים, עיצוב גרפי, שירותי ייעוץ טכנולוגיים כלליים ועוד. מכרז זה הינו מכרז ממוכן מהיר אשר ייערך במערכת מנור”ה – מערכת מקוונת לניהול מכרזים; על המציע להצטייד בכרטיס חכם בהתאם למפורט בהנחיות לספקים. השירותים המוצעים צריכים לענות על דרישות תקניות כלליות ומקצועיות המקובלות בתחום טכנולוגית המידע בארץ ובעולם, וכן על הדרישות המפורטות בחלק הטכני של מפרט זה ויכללו בין השאר מתן שירותים נקודתיים ממומחים טכניים לפרויקטים ולפתרון בעיות תקשוב על פי צרכי הלמ”ס. השירותים יינתנו באתרי הלמ”ס לפי הזמנה מראש ועל פי שעות.

בקשה זו מיועדת לבחירת ספק אשר ייתן, במהלך תקופת המכרז, סל שירותים בתחום התקשוב בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מערך המחשוב והתקשורת בלמ”ס נועד לשרת את הפונקציונאליות הבסיסית של פעילות הלמ”ס: איסוף נתוני גלם שונים ממקורות היווצרותם; הזרמתם לצערך בסיסי הנתונים המרכזי של הלמ”ס בירושלים; עיבודם ע”י תוכניות המבוססות על אלגוריתמים ייעודיים במערכות המחשבים המרכזיות של הלמ”ס; העברת המדדים ותוצרי העיבודים האחרים ללקוחות הלמ”ס ולציבור הרחב באמצעות אתר האינטרנט.

היעד העיקרי של מכרז זה הוא קבלת פתרונות ייעודיים לנושאים חדשים, וטיפול בבעיות ו/או אתגרים נקודתיים כגון שינויי ארכיטקטורה, גידול הפעילות הצפויה, פרויקטים חדשים, תקלות שהצוות הפנימי לא יכול לפתור וכדומה, לגביהם יידרש ייעוץ.

אגף מערכות מידע של הלמ”ס מספק שירותי מחשוב לכ- 800 משתמשים ולכ- 1,600 מחשבים המרוכזים בעיקר במשרד הראשי שנמצא בגבעת שאול בירושלים. אתר המחשוב המרכזי של הלשכה נמצא גם הוא במשרד הראשי. ללשכה כיום קיימים שני מרחבים – תל אביב, חיפה. הקישור בין המרחבים מבוצע באמצעות קווי נל”ן. בכל מרחב ישנן שתי רשתות כבמשרד הראשי. ייתכן ובעתיד יוקמו מרחבים נוספים. בלמ”ס משמשים היום בסך הכול כ-200 שרתים, חלקם וירטואליים. מספר השרתים צפוי לגדול, בעקבות מימוש פרויקטים חדשים וגידול טבעי.