הלמ”ס: מכרז להקמה-מחדש של אתר הלמ”ס, הסבת התוכן הנמצא באתר הישן, תפעולו ותחזוקתו במשך שנת אחריות אחת

הגוף המפרסם: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס)

נושא המכרז: מכרז להקמה של אתר אינטרנט חדש

מס’ המכרז: 6/2013

תאריך פרסום: 12 בספטמבר 2013

מועד אחרון: 29 באוקטובר 2013

הערות: “אתר האינטרנט החדש של הלמ”ס המוקם מחדש בימים אלו מכניס את הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לעידן המידע המודרני. עידן בו כמויות מידע אדירות מוגשות לציבור בצורה הנוחה והמתאימה ביותר לצרכיה של קהלי היעד השונים. האתר יהווה שער מודרני אשר יאפשר לכל הציבור על קהלי היעד השונים שבו לגשת למידע שמופק ע”י הלמ”ס במהירות ובנוחות המירבית ולהפיק את המידע הדרוש לו בדרך הנוחה לו.

“אתר חדש זה יאפשר ללמ”ס לתפוס במרחב האינטרנטי את המקום הראוי לה כמאגר המידע הממשלתי הגדול המרכזי במדינה. האתר יאפשר ללמ”ס גמישות לשינויים המתרחשים כל הזמן במשק, בכלכלה, בטכנולוגיה, בתחומי העניין של הציבור וכן בשינויים הקורים כתוצאה מחתימה על הסכמים ועל אמנות בינלאומיות.

“החזון המלא הוא מתן יכולת לכל משתמש רלבנטי של שימוש בנתוני הלמ”ס לצורך הסקת מסקנות מבוססות נתונים לצרכיו. החזון כולל את חשיפת הנתונים הנאספים ע”י הלמ”ס תוך מתן כלים בעלי יכולות BI אנליטיות מתקדמות הכוללות יכולות חיזוי וחיתוך בסיסי נתונים. מימוש החזון המלא הוא תהליך ארוך הכולל שינויים טכנולוגיים, תהליכי ליבה ואף שינויי נהלים ותהליכי עבודה. תהליך מלא זה ייקח שנים רבות וחייב להתבצע בשלבים כאשר כל שלב משיג יעדים ובמקביל מכין את הקרקע בכל המישורים (טכנולוגי, ארגוני ואבטחת מידע) לשלבים הבאים.

השלבים העיקריים בתהליך זה הם העברת אתר האינטרנט לטכנולוגיה מתקדמת הכוללת בסיסי נתונים אחידים, יכולות ניהול ותחקור המתאימות לרובד הנתונים הקיים כיום ושילוש יכולות אנליטיות מתקדמות: העברת ה- Informix לבסיס הנתונים החדש והוספת יכולות אנליטיות מתקדמות לאתר; הגדרת מדיניות הלמ”ס בתחום החיזוי ומימוש יכולות אלה בתהליכי העבודה הפנימיים; העברת הלמ”ס לשימוש בטכנולוגיה אחידה המאפשרת ניתוח נתונים רבים בזמן קצר; חשיפת יכולות אלו באתר האינטרנט לאחר גיבוש מדיניות הלמ”ס בנושא.

“המטרות העיקריות של האתר החדש: מעבר מתפיסה ארגונית לתפיסה נושאית; תפיסה מוכוונת נתונים; אתר מוכוון שירותים; הנגשת נתונים ותוצרי הלמ”ס לקהלי היעד בצורה נוחה וזמינה; בניית כלי המאפשר קיצור לוחות הזמנים לפרסום הנתונים.

השירותים הנדרשים: הקמה-מחדש של אתר הלמ”ס, הסבת התוכן הנמצא באתר הישן, תפעולו ותחזוקתו במשך שנת אחריות אחת, אופציה לתחזוקת תוכנות המערכת ובנק של 1,500 לשינויים ותוספות. הפרוייקט כולל פיתוח, הקמה, הספקה, תפעול והחזקת האתר על כל שירותיו כולל הכשרת צוות הלמ”ס.