הלל יפה – “התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”: “מאז מתקפת הסייבר אגף האימהות בבית-החולים פועל ללא מערכת תקינה ובכך קיימת סכנה לבטיחות המטופלות”

המרכז הרפואי הלל יפה שחווה לאחרונה התקפת סייבר מפרסם עוד התקשרות בפטור ממכרז, התקשרות נוספת בעקבות כל הידיעות שפירסמתי בנושא לאחרונה.

“הגורם המקצועי מבקש לאשר התקשרות דחופה עם חברת אפקון להתקנת מערכת קריאת אחות באגף האימהות, כיוון שמאז מתקפת הסייבר אגף האימהות פועל ללא מערכת תקינה ובכך קיימת סכנה לבטיחות המטופלות”.

ב- 26 בדצמבר 2021 התקיימה ישיבה של וועדת הפטור במרכז הרפואי. “עד למתקפת הסייבר ב- 13.10.2021 על המרכז הרפואי הלל יפה, הייתה מופעלת באגף אימהות [למעט חדר לידה], מערכת קריאת אחות חולה של חברת Net-Yard. בעקבות התקפת הסייבר, נפלה המערכת ואינה עובדת מזה כחודשיים בשל הצורך בשימוש במערכת התקשורת של המרכז הרפואי”.

“בהתאם להמלצת הגורם המקצועי ולאחר שערך בדיקה מעמיקה של הנושא מבחינת היבטי עלות-תועלת, שמירה על רציפות תפקודית ושמירה על מרכיב של סטנדרטיזציה, הוחלט להקים מערכת מחלקתית עצמאית ומקומית, ללא תלות במערכת התקשורת של המרכז הרפואי”.

“נערכה בדיקה למערכות הקיימות בשוק אצל חברות המספקת מערכות דומות אך לא נמצאה מערכת שאינה תלוייה בתקשורת של המרכז הרפואי או שהיא בעלת אישור הלכה (פיקוד שבת) למעט המערכת של חברת אפקון בקרה ואוטומציה בע”מ.

“מאז מתקפת הסייבר אגף האימהות בבית-החולים פועל ללא מערכת תקינה ובכך קיימת סכנה לבטיחות המטופלות”.

“בנוסף, לדברי הגורם המקצועי, התקנת המערכת של חברת אפקון תביא לאחידות בכל אגפי המרכז הרפואי, דבר שיקל מאוד על המשתמשים בה וימנע טעויות ואי-הבנות בהפעלה ושימוש במספר מערכות”.