הכנסת תדון בשבוע הבא בתיקון לתקנות הטלגרף האלחוטי (רישיונות, תעודות ואגרות)

וועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח”כ יעקב מרגי תדון בשבוע הבא בבקשתו של שר התקשורת יועז הנדל לגבי תיקון תקנות הטלגרף האלחוטי (רישיונות, תעודות ואגרות).

במכתב מ- 20 באוגוסט 2020 מבקש בין היתר שר התקשורת את אישור הוועדה לתיקון המוצע “בכל הנוגע לביטול הדרישה להיעדר מירשם הפלילי”.

השר מציין כי “לאחר בחינת ההוראות השונות גורמי המקצוע במשרד התקשורת מציעים לתקן את תנאי הכשירות לקבלת רישיון סחר, ולבטל את תנאי הכשירות בעניין העדר רישום במרשם הפלילי. כן מוצע להפחית את חובת הדיווח שחלה על בעל רישיון סחר לעניין שינויים בפנקס מלאי של ציוד אלחוטי טעון רישיון.

“מגמה זו של הקלה בנטל הרגולטורי עולה בקנה אחד עם החלטת ממשלה מספר 2118 מיום 22 באוקטובר 2014 בעניין הפחתת הנטל הרגולטורי הקיים.

“בין היתר מוצע לתקן את תנאי הכשירות לתעודות למפעיל תחנת אלחוט בכלי שיט, ולחובבי רדיו,  ובכלל כך לבטל את תנאי הכשירות בעניין העדר רישום במרשם הפלילי. […] כן מוצע לכלול בתקנות מספר תיקונים נוספים, טכניים במהותם, על מנת להתאימן לשינויים שחלו ברגולציה הבין- לאומית בנושא ולהתפתחויות הטכנולוגיות”.

במכתב הפנייה לוועדת הכלכלה מצויין כי “ביום 1 בספטמבר 2019 פורסמה טיוטה של תיקון התקנות באתר קשרי ממשל להתייחסות הציבור, ולא התקבלו הערות מהותיות מהציבור או מגורמי מימשל אחרים”.