הכנסת תדון בשבוע הבא בנושא “פערים דיגיטליים בין החברה הערבית לחברה היהודית בעידן קורונה”

15:17 17.07.2020

קטגוריות: כללי

תגים:

וועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת בראשות  ח”כ עינב קאבלה תדון בשבוע הבא (שלישי, 21.7.2020) בנושא שהוגדר כ”צמצום הפער הדיגיטלי בישראל – דיון ראשון מבין סדרת דיונים שיתקיימו בוועדה בנושא”. במסגרת ישיבה זו תידון הצעה לסדר היום בנושא “פערים דיגיטליים בין החברה הערבית לחברה היהודית בעידן קורונה”.

מדובר בהצעה של ח”כ יוסף ג’בארין. בנימוקי ההצעה נאמר כי “הפער הדיגיטלי בין החברה הערבית לחברה היהודית הוא רב-מימדי ובא לידי ביטוי בנגישות הפיזית לרשת האינטרנט, בתכנים הייעודיים לשפה הערבית וברמת האוריינות הדיגיטלית.

“סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה מגלה כי רק 16% מהחברה הערבית המשיכו לעבוד מהבית עקב משבר קורונה, לעומת 28% בציבור היהודי. כמו כן, יותר עובדים ערבים פוטרו או הוצאו לחל”ת מאשר עובדים יהודים.

“הנתונים מדברים בעד עצמם: לפי הסקר החברתי של הלמ”ס לשנת 2018, רק 31% מהאוכלוסייה הערבית לעומת 53% מהאוכלוסייה היהודית השתמשו באינטרנט לצורכי עבודה. בשנת 2017 שיעור השימוש באינטרנט מהמחשב בקרב האוכלוסייה הערבית עמד על 50%, לעומת 72% באוכלוסייה היהודית.

“גם אופן השימוש שונה: בעוד האוכלוסייה היהודית גולשת באינטרנט לטובת צרכים פונקציונאליים, האוכלוסייה הערבית משתמשת בו בעיקר לרשתות חברתיות ולבידור.

“המשבר הנוכחי מהווה הזדמנות חד פעמית לקפיצת מדרגה בתחום הדיגיטלי של כלל החברה בישראל, אך של החברה הערבית בפרט”.