שר הרווחה: “יש באינטרנט אלימות מילולית והסתה קשה כנגד עובדים סוציאליים; במקרים רבים הסתה ופגיעה מילולית מובילה באופן ישיר לפגיעה פיזית”

מליאת הכנסת אישרה ב- 4 במארס 2014 בקריאה טרומית את הצעת חוק למניעת אלימות במוסדות למתן טיפול (תיקון – אלימות מילולית שלא בפני המטפל), התשע”ד – 2014 של ח”כ שמעון סולומון וקבוצת חברי כנסת.

ההצעה נועדה להרחיב את החוק למניעת אלימות במוסדות למתן טיפול (תיקון – אלימות מילולית שלא בפני המטפל), התשע”א -2011 לגבי הגדרת המונח “אלימות מילולית” והחלתה על פרסומים ודברי הסתה באינטרנט.

בדברי ההסבר להצעה נאמר כי “בשני העשורים האחרונים תפסה רשת האינטרנט מקום מרכזי בחיינו. השימוש ברשת הפך לכלי יומיומי בעבודה ובשעות הפנאי, למבוגרים וצעירים כאחד. בד בבד עם כל היתרונות שהשימוש ברשת האינטרנט הביא לחיינו, הגיעו גם סכנות ואיומים חדשים. רשתות חברתיות, בלוגים ואתרים מהווים פלטפורמה לתקשורת בין הפרט לכלל, ולהיפך. כיום, אנו עדים, בין אם מדובר באנשים פרטיים ובין אם בגופים, לתופעה חמורה המנצלת את הפלטפורמה באינטרנט לשימוש פוגעני כלפי אנשים פרטיים, וכלפי מוסדות וגופי ציבור שונים.”

שר הרווחה מאיר כהן אמר כי “יש ברשת האינטרנט אלימות מילולית והסתה קשה כנגד עובדים סוציאליים. בשנים האחרונות הפכה רשת האינטרנט למרחב פרוץ ומופקר. לצערי במקרים רבים הסתה ופגיעה מילולית מובילה באופן ישיר לפגיעה פיזית.”

ההצעה הועברה לוועדת העבודה הרווחה והבריאות להכנתה לקריאה ראשונה