היום (ג’) דיון בכנסת בתחקיר “כאן” לגבי הנהלת בתי-המשפט

13:19 28.12.2021

קטגוריות: משפט

תגים: ,

וועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת בראשות ח”כ גלעד קריב תדון ביום שלישי (28.12.2021)  בצהריים בתחקיר של אבי עמית ששודר בתאגיד השידור הישראלי “כאן” בחודש אוקטובר האחרון.

שלושה חברי כנסת – יריב לוין, גבי לסקי ושמחה רוטמן  – הגישו הצעות נפרדות לסדר היום וביקשו את הדיון.

לדברי התחקיר, “במרכז התחקיר, התנהלות בכירים בהנהלת בתי-המשפט ששמו עצמם, לכאורה, מעל החוק, שיתפו פעולה, על פי החשד, באופן מתמשך עם מי שצוירה על ידיהם כלפי חוץ כ’אויבת המערכת’, והרשו לעצמם לפגוע, על פי העדויות, אפילו בחסיונן ובפרטיותן של קורבנות עבירות מין.

“התחקיר מתמקד באחד ההיבטים שטרם פוענחו בסיפור חקירתה של הבלוגרית לורי שם-טוב, על אף כתבי האישום הנרחבים שהוגשו בעניינה והמעצרים הממושכים בהם שהתה: כיצד הגיעה שם טוב למידע חסוי ורגיש שבו השתמשה כדי לקנטר, לעקוץ ולהביך את מושאי הביקורת שלה, לרבות עורכי דין, שופטים ועובדי מדינה בכירים.

מחומרים שהגיעו לידי אבי עמית ואיתי עמיקם, וכוללים תכתובות מיילים, שיחות מוקלטות, חקירות משטרה, עדויות של אנשים שעבדו לצד לורי שם טוב, וכן שיחה עם שם טוב עצמה, מצטיירת תמונה מצמררת למדי: לכאורה, גורמים בהנהלת בתי-המשפט – לרבות מערך הדוברות והיועץ המשפטי של הנהלת בתי-המשפט, עו”ד ברק לייזר – העבירו חומרים חסויים ורגישים לידיה של שם טוב”.

[…] מהנהלת בתי-המשפט נמסר בתגובה: מדובר בטענות ממוחזרות המתייחסות למקרים שאירעו לפני שנים רבות. הטענות לפיהן גורמים בהנהלת בתי משפט מסרו לגברת שם טוב חומרים חסויים אסורים בפרסום מתיקים מתנהלים או חומרים בעלי אופי אישי שנועדו לפגוע בשמם הטוב של שופטים, או לשם סגירת חשבונות עם גורמים שהביעו ביקורת נגד בתי-המשפט חסרות שחר. מהפרטים שהעברתם, התחקיר נסמך על שיח בין נאשמים בתיק פלילי חסוי אשר מעלים טענות בלתי מבוססות וטווים באמצעותן תיאורית קונספירציה שלא הייתה ולא נבראה, כפי שעולה מבדיקה שבצענו. חבל שנתתם להם במה לכך […] בעניין עורך הדין ברק לייזר – בתום חקירה שהתקיימה הודיעה הפרקליטות עוד בשנת 2018 שעניינו נסגר בלא צורך בכל טיפול נוסף” [הערה: התגובה המלאה של הב”ה ושל עו”ד לייזר מובאות בקישור הנ”ל].