בוועדת המדע והטכנולוגיה הוצג היום דו”ח התקשוב הממשלתי ובו דו”ח מימשל זמין ל- 2015 ודו”ח מדידת איכות השירות הממשלתי לציבור

בוועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת הוצג ב- 8 בדצמבר 2015 דו”ח התקשוב הממשלתי לשנת 2015 הכולל את דו”ח מימשל זמין לשנת 2015 (מדידת היצע השירותים המקוונים של משרדי הממשלה בשנים 2013-2014) [מתפרסם זו השנה ה- 9] ודו”ח מדידת איכות השירות הממשלתי לציבור (דו”ח מסכם ל- 2014) [מתפרסם זו השנה הראשונה]. בנוסף הוענקו תעודות למשרדים שעמדו בדרישות הדו”ח.

יו”ר הוועדה ח”כ אורי מקלב אמר בדיון כי “הממשלה הופכת לממשלה זמינה ונגישה יותר כאשר המדד הוא מידת ההתקדמות, ההתחדשות והרחבת השירותים לאזרח. מטבע הדברים פרסים מקבלים המצטיינים אולם כל המשרדים עשו מאמצים”.

הוא הוסיף כי מגיע פרס לרשות התקשוב הממשלתית על הקידמה שהיא מובילה במשרדי הממשלה.

ראש רשות התקשוב הממשלתי מר יאיר פראנק אמר כי “חרטנו על דגלנו את האזרח במרכז והענקת השירותים בכל דרך המתאימה לו לרבות טפסים מקוונים. הקמנו אתר ממשלתי אחיד שבו האזרח לא יצטרך לדעת מאיזה משרד הוא יקבל את השירות”.

דו”ח מדידת השירות דגם 20,000 איש שבחנו את חווית המשתמש. יאיר פראנק סבור כי המדידה מעודדת את שיפור השירות.

השר וח”כ לשעבר מיכאל איתן זכה לשבחים ומחמאות מהדוברים בדיון על תפקודו יוצא הדופן בתחום זה. לדבריו, “חדשנות ושינויים, אף פעם אינם בקצב הרצוי אבל המגמה ברורה”.

מנהל יחידת מימשל זמין אופיר בן אבי הכריז על ששת המשרדים המובילים בשירותי ממשל זמין הניתנים לאזרח:

+ בקטגוריית שירות: במקום הראשון זכה משרד החינוך בציון 85.72; במקום השני זכה משרד העלייה והקליטה בציון 83.31; במקום השלישי זכה משרד הכלכלה בציון 80.87. + בקטגוריית מינהל, מטה ומידע: במקום הראשון זכתה הרשות לניירות ערך בציון 96.95; במקום השני זכה משרד האוצר בציון 89.33; במקום השלישי זכה משרד ראש הממשלה בציון 83.28.

ששת המשרדים הזוכים בציון לשבח על השיפור הרב ביותר בין דו”ח מימשל זמין לשנת 2013 לדו”ח הנוכחי.

+ בקטגוריית שירות: במקום הראשון זכה משרד הביטחון אשר הציג שיפור של 33%; במקום השני זכה משרד המשפטים עם שיפור של 7%; במקום השלישי זכה משרד העלייה והקליטה עם שיפור של 3%.

+ בקטגוריית מינהל, מטה ומידע: במקום הראשון זכה משרד המדע הטכנולוגיה והחלל, עם שיפור של 48%; במקום השני זכתה הכנסת  אשר הציגה שיפור של 41%; במקום השלישי זכה משרד החוץ עם שיפור של 33%.

+ שלושה משרדים קיבלו ציון לשבח על הישגים מיוחדים בתחום חדשנות, שירותיות ומצוינות: המרכז למיפוי ישראל govMap, המוסד לביטוח לאומי ומשרד האוצר.

מנהלת היחידה לעם שיפור השירות ברשות התקשוב הממשלתי צופית חי הכריזה על תשעת המשרדים המובילים בתחום מדידת איכות השירותים הממשלתיים לציבור:

+ בקטגוריית שביעות רצון כללית מהיחידה הממשלתית: משרד העלייה והקליטה (ניקוד 84) רשות התאגידים במשרד המשפטים (ניקוד 79), האגף לסיוע משפטי במשרד משפטים (ניקוד 78).

+ בקטגוריית שירות פרונטלי: משטרת ישראל (ניקוד 88), רשות התאגידים במשרד המשפטים (ניקוד 86) והמוסד לביטוח לאומי (ניקוד 86).

+ בקטגוריית שירות טלפוני: משטרת ישראל (ניקוד 90), משרד העלייה והקליטה (ניקוד 88) והאגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים.

+ בקטגוריית איכות אתר האינטרנט: את המקום הראשון חולקים שני משרדים: המוסד לביטוח לאומי ושירות התעסוקה (ניקוד 76 לכ”א) ובמקום השלישי רשות מקרקעי ישראל (ניקוד 73).

הערה: פורסם לראשונה היום בחלון המבזקים של אתר זה בשעה 10:27; עודכן בשעה 16:00.