היום (א’) תצביע הממשלה על שינוי בחלוקת התפקידים לפיו השר גלעד ארדן יחדל לשמש כשר להגנת העורף וימשיך לכהן כשר התקשורת ועל ביטול המשרד להגנת העורף

בישיבת הממשלה שתיערך ביום ראשון 25 במאי 2014 תדון ממשלת ישראל ותצביע על העברת שטח פעולה מהמשרד להגנת העורף למשרד הביטחון, העברת סמכויות מהשר להגנת העורף לשר הביטחון, ביטול המשרד להגנת העורף והסדרת הטיפול ב”זירה האזרחית” (העורף).

בין היתר מדברת ההחלטה על שינוי בחלוקת התפקידים לפיו השר גלעד ארדן יחדל לשמש כשר להגנת העורף וימשיך לכהן כשר התקשורת ועל ביטול המשרד להגנת העורף.

עו”ד ברנע פרגו היועצת המשפטים במשרד ראש הממשלה כותבת בין היתר כי “… בנוסף מוצע כי תקני משרות האמון בלשכת השר להגנת העורף, המכהן אף כשר התקשורת, ותקציב הפעלת הלשכה יעוברו למשרד התקשורת. בדברי ההסבר להצעה מובהר כי תקני לשכת שר התקשורת הופיעו במסגרת תקציב המשרד להגנת העורף ועל כן יש צורך להסדיר זאת, והדבר ייעשה כפי שיתואם בין משרד האוצר למשרד התקשורת”.

ברקע הכללי להצעת ההחלטה נאמר בין היתר כי “… מאחר והשר להגנת העורף שימש במקביל גם כשר התקשורת, ותקני לשכתו כשר תקשורת הופיעו אף הם במסגרת תקציב המשרד להגנת העורף, מוצע כי תקני אמון בלשכת השר להגנת העורף ותקציב ההפעלה של הלשכה, ששימשו אותו בתפקידו כשר התקשורת, כפי שיתואמו בין משרד האוצר ומשרד התקשורת, יועתקו אל תקציב משרד התקשורת”.

הערות עורך Read IT Now:

נכון ל- 22.5.2014, הצעת ההחלטה שהוגשה ע”י ראש הממשלה בנימין נתניהו מציינת כי טרם התקבלה עמדתם של ארבע השרים הרלבנטיים להחלטה וביניהם גם השר גלעד ארדן (שהוא עצמו ביקש מראש הממשלה לפני לסיים תפקידו כשר להגנת העורף ולסגור את המשרד עד ה- 31.5.2014). שר הפנים מתנגד להצעה. יחד עם זאת, ברור כי בהיותה הצעה של ראש הממשלה, ההצעה תתקבל היום בממשלה.

ואולם מעניין כי עורך האתר Telecom News ממשיך להתעקש ולהציג את הדברים קצת אחרת תוך התעלמות מהעובדות או ‘התאמת’ דברים מסויימים לטובת האג’נדה שלו עצמו: בידיעה מ- 22.5.2014 הוא כתב על השר ארדן כי “… הוא הרי הפסיד את הלשכה במשרד להגנת העורף (כשהמשרד נלקח ממנו והוחזר לשר הביטחון)” וכי “… גלעד ארדן, שהפסיד בתהליך מביש את המשרד להגנת העורף, בדיוק כפי שחזיתי לפני שנה תחזית שהתחזקה מאוד אחרי הסערה בתחילת החורף שעבר, שבה השר נעלם לשבדיה” [ההדגשות שלי – א.ל.].