החשכ”ל אישר התקשרות-המשך של כב”ה בפטור ממכרז עם מוטורולה סולושנס לשם רכש ותחזוקה יחידות הקצה במערכת הקשר “ניצן”

הגוף המפרסם: המשרד לביטחון הפנים (בט”פ)/נציבות כיבוי והצלה (כב”ה)

תקנה: תקנה 3(4)(ב)(3) בתנאים זהים לתנאי ההתקשרות הראשונה ובנסיבות שבהן השמירה על האחידות נדרשת מטעמי חסכון ויעילות

שם הספק: מוטורולה סולושנס ישראל בע”מ

מהות ההתקשרות: רכש ותחזוקה יחידות הקצה במערכת הקשר “ניצן”

היקף ההתקשרות: 2,215,156 ש”ח

התחלת ההתקשרות: 27 ביוני 2021; סיום ההתקשרות: 1 במאי 2022

החלטה: אושר ע”י החשב הכללי בהמלצת וועדת הפטור המרכזית

הערות: בנימוקי וועדת הפטור המרכזית נאמר בין השאר כי “הרשות הארצית לכבאות והצלה מבקשת הארכת התקשרות עם חברת מוטורולה סולושנס ישראל לצורך רכש ותחזוקה יחידות הקצה במערכת הקשר “ניצן”.

“במסגרת פרוייקט “ניצן” התקשרה משטרת ישראל בשנת 2008 עם חברת מוטורולה להקמת מערכת קשר דיגיטלית. המערכת מופעלת במשטרת ישראל החל משנת 2021. במקביל, כחלק מהפרויקט פרסמה המשטרה מכרז פומבי 2010/25 לרכש ותחזוקת מכשירי קשר ואביזרים נלווים. אשר במסגרתו זכה הספק. תקופת ההתקשרות מכוח המכרז הסתיימה בפברואר 2021. טרם סיום תקופת ההתקשרות הוציאה המשטרה הזמנה לקבלת שירותי תחזוקה למכשירי הקשר עד סוף אפריל 2021.

“הרשות עושה שימוש במערכת על בסיס מכרז זה מאחר ולה צרכים דומים, וכן ביצעה רכש ציוד והתקנה של ציוד קצה במסגרת הצטרפותה למערכת. ההתקשרות של הרשות מול הספק הייתה בתוקף בהתאם למכרז של המשטרה.

“ביום 25.4.2021 אישרה ועדת הפטור למשטרת ישראל הארכת התקשרות עם הספק לצורך רכש ותחזוקת יחידות הקצה במערכת בהיקף של עד 12 מיליון ₪ ועד ליום 1.5.2022, תוך הנחייה לבחינה – ביחד עם הרפרנטורה – יציאה להליך מכרזי, על אף זאת שהוצג כי אין היתכנות כלכלית לצאת להליך מכרזי שכן המכשירים הקיימים הן של הספק אשר יצריך עדיין את תחזוקתם.

“כעת מבקשת הרשות הארכת התקשרות עם הספק לצורך רציפות תפקודית הן לתחזוקה השוטפת והן לרכש אביזרים במסגרת המכרז (סוללות, אנטנות, כבלים וכיוצ”ב). מתוך הסכום המבוקש, 1,215,156 ₪ הינם עבור תחזוקת המערכת ו- 1 מיליון ₪ הינם עבור רכש אביזרים.

“הוועדה מנחה לבחון את מנגנון שילוב הרשות במכרז המשטרה לצורך קבלת השירותים האמורים וזאת במסגרת הבחינה שעורכות המשטרה והרפרנטורה לגבי המכרז החדש של המשטרה”.