החשכ”ל אישר הארכה והרחבת התקשרות של משרד הבריאות עם בינת תקשורת מחשבים לטובת שירותי ענן AZURE

החשב הכללי במשרד האוצר רו”ח יהלי רוטנברג קיבל את המלצת וועדת הפטור המרכזית ואישר הארכה והרחבת התקשרות של משרד הבריאות עם בינת תקשורת מחשבים לטובת שירותי ענן AZURE. ההתקשרות היא בהיקף של 8,248,500 ₪.

בנימוקי וועדת הפטור המרכזית נאמר בין היתר כי “המשרד התקשר לראשונה עם החברה מכוח תיחור (2018-19) לתקופה שמיום 3.10.2018 ועד ליום 31.12.2020.

“באפריל 2020, ושוב בספטמבר 2020 , אישרה ועדת ענ”א של המשרד הרחבה של ההתקשרות. סך העלות של שתי ההרחבות היו בהיקף כספי של 2 מיליון ₪ לא כולל מע”מ.”

בשנת 2021 נבחרו שני זוכים במסגרת מכרז מרכזי של מינהל הרכש הממשלתי לאספקת שירותי ענן ממשלתי [AWS ו- GCP]. המכרז נערך כחלק מפרויקט נימבוס, פרויקט רב שנתי שנועד לתת התייחסות מקיפה לאספקת שירותי ענן לממשלת ישראל, להתוויית המדיניות והאסטרטגיה המרכזית, למתן שירותי הגירה לענן ומודרניזציה של פעילויות ואפליקציות ומתן גישה למגוון שירותים נוספים, שנועדו לתת למשרדים ערך מוסף בעת צריכת שירותי ענן.

“לצורך העברה מסודרת של המידע בין המערכת הקיימת היום במשרד לפלטפורמות הענן של הספקים הזוכים במכרז המרכזי, ביקש המשרד מוועדת הפטור להאריך את ההתקשרות עם החברה עד לסוף שנת 2022.

“בחוות דעתו של מנהל הרכש צוין כי רכש שירותי ענן, ובכללם הגירה בין שירותי ענן שונים, הינם מורכבים ומצריכים מלאכת תכנון והיערכות על מנת לבצע את תהליכי ההקמה של החשבונות והגירה של פעילויות באופן מושכל ויעיל. כחלק מהיערכותו, המשרד הציג תכנית לפריסת שירותי ענן על פלטפורמות הספקים הזוכים במכרז המרכזי, וכן להגירת שירותי ענן מ-  Azure  למכרז המרכזי.

“עוד ציין מנהל הרכש, כי במקביל לכך, במהלך שנת 2022, ביצע המשרד עבודות נרחבות להקמת חשבון בתשתית הענן AWS  והחל בפריסת פעילויות בפלטפורמה זו, וכן החל בפעולות להקמת חשבון בתשתית הענן של GCP.

“תוכנית העבודה המעודכנת הוצגה למנהל הרכש במהלך שנת 2022, כפי שהתחייב המשרד.

“מינהל הרכש הממשלתי מאשר את עמידתו של המשרד בהתניות שהוצגו לו בשנת 2022, וממליץ לאשר את המשך ההתקשרות, תחת התניות הבאות:

+ ההתקשרות תהיה עד ליום 31.12.2023.

+ המשרד יהגר את כלל הפעילויות, בהתאם למפורט להלן: לפחות 30% מכלל ההיקף הכספי של הפעילויות יהגרו למכרז המרכזי עד ליום 31.12.2023.

+ לפחות 80% מכלל ההיקף הכספי של הפעילויות יהגרו למכרז המרכזי עד ליום 31.12.2024.

+ הגירת יתרת ההיקף הכספי של הפעילויות הפרוסות ב-  Azure  למכרז המרכזי, תושלם עד ליום 31.12.2025.

+ המשרד לא יפרוס כל פרויקט או פעילות נוספת ב-  Azure   ולא תתאפשר כל הרחבה של פעילויות קיימות ב- Azure.

+ עד ליום 30.6.2023 ובהתאם לאמור לעיל, יציג המשרד למנהל הרכש תכנית עבודה סדורה ומלאה להגירת כל הפעילויות של המשרד מ-  Azure  למכרז המרכזי. לאחר מכן, יציג המשרד למנהל הרכש, מדי רבעון, סטאטוס ביצוע ומימוש בפועל של תכנית העבודה”.