החשב הכללי אישר למשרד החוץ התקשרות המשך בפטור ממכרז עם 013 נטוויז’ן ובזק בינלאומי

הגוף המפרסם: משרד החוץ

תקנה: תקנה 3(4)(ב)(3) בתנאים זהים לתנאי ההתקשרות הראשונה ובנסיבות שבהן השמירה על האחידות נדרשת מטעמי חסכון ויעילות

שם הספק: בזק בינלאומי + 013 נטוויז’ן

מהות ההתקשרות: הארכה והרחבת ההתקשרות לקבלת קווי תקשורת לצורך גלישה באינטרנט ושירותי תוכן ISP למשרד ולנציגויות המשרד בחו”ל, לצורך רציפות תפקודית.

התחלת ההתקשרות: 1 ביולי 2021; סיום ההתקשרות: 30 בספטמבר 2021, או עד לסיום ההליך המכרזי, המוקדם ביניהם

החלטה: אושר ע”י החשב הכללי באוצר בעקבות המלצת וועדת הפטור המרכזית

הערות: בהחלטות וועדת הפטור נאמר כי מאשרת את בקשת ההתקשרות וכי “ההחלטה מותנית באישור של החשב הכללי. קיימת מניעת פרסום החלטה על התקשרות בפטור ממכרז באתר האינטרנט הממשלתי (לפי תקנה 1ג לתח”ם)  מטעמים של ביטחון המדינה”.

בנימוקי וועדת הפטור נאמר בין היתר כי “בעקבות דין ודברים שהתנהלו בין המשרד למנהל הרכש, התעכב פרסום המכרז החדש. בהתאם לכך אישרה ועדת הפטור את המשך ההתקשרות עד לתאריך 30 ביוני 2020.

“בעקבות משבר הקורונה התעכב פרסום המכרז, והוא פורסם ביום 28.6.2020 28. למכרז הוגשה הצעה יחידה של חברת בזק. מציעים נוספים ביקשו להקל בסעיפי פיצויים מוסכמים (קנסות) אך המשרד דחה את הבקשה למתן ההקלות המבוקשות.

“לפי חוות דעת היחידה המקצועית במשרד, לא ניתן לבסס את תשתית הגישה לאינטרנט של המשרד על ספק אחד בלבד. משיקולי גיבוי ושרידות יש לוודא שקיימים  שני ספקים שמגישים את השירות.

“לפיכך ועדת המכרזים החליטה לבטל את המכרז שפורסם לפי תקנה 23 (א1) ולצאת למכרז חדש לאחר בחינת מנגנון הקנסות המתאים שיאפשר למשרד להבטיח רמת שירות גבוהה מחד ולא להרתיע מציעים מלהשתתף במכרז מאידך”.

לדברי משרד החוץ, החודש (אוגוסט) צפוי להיבחר הזוכה במכרז ואמור להיחתם עימו החוזה. בחודש ספטמבר 2021 צפוייה הנחת תשתיות והתחברות.