החברה לפיתוח פ”ת: קול קורא להפעלת מערך קורקינטים חשמליים בפתח תקוה

הגוף המפרסם: החברה לפיתוח פתח תקוה (חלפ”ת)

נושא המכרז: קול קורא להפעלת מערך קורקינטים חשמליים בפתח תקוה

מס’ המכרז: 25/2021

מועד אחרון: 29 ביולי 2021

הערות: “עיריית פתח תקוה, באמצעות החברה לפיתוח פתח תקוה בע”מ, מעוניינת להמשיך ולקדם פעילות שירותי תחבורה שיתופית ברחבי העיר פתח תקוה, באמצעות כלי תחבורה זעירים חשמליים מסוג קורקינט חשמלי, ללא תחנות עגינה, וזאת מתוך רצון וכוונה להקטין את השימוש והתלות ברכב פרטי ולהגביר את השימוש בכלי תחבורה תחליפיים שיתופיים בעיר.

“שירותי קורקינטים אלה פועלים בערים רבות בעולם מזה מספר שנים והחל מסוף 2019 פועל שירות זה, במסגרת פיילוט, ברחבי העיר פתח תקוה. שירותים אלו מספקים מענה תחבורתי משלים ויעיל לנסיעות בעיר באופן המסייע לצמצם את השימוש ברכבי העיר ברכב פרטי, פעולה המקטינה את הגודש התחבורתי ומקטינה את זיהום האוויר הנוצר משימוש בכלי רכב פרטיים”.

בין תנאי הסף: רשאי להגיש בקשה לקבלת היתר בהתאם לקול קורא זה, כל תאגיד המפעיל בשלוש ערים בעולם לפחות מערך שירותי קורקינט חשמלי, ללא תחנות עגינה, בהיקף של 300 קורקינטים חשמליים לכל הפחות, בתקופה של 12 חודשים לכל הפחות במהלך השנים 2021-2020.

כמות המפעילים: על מנת לאפשר למפעילים שייבחרו במסגרת קול קורא זה לפרוס כמות כלים מתאימה לביקוש ולגודל העיר, תוך צמצום החשש לפגיעה במרחב הציבורי, תוגבל כמות המפעילים אשר יקבלו היתר פעילות לשני מפעילים לכל היותר.

שירות: הפעלת המערך כאמור תיעשה באמצעות הפעלת יישומון [אפליקציה], המאפשר, בין היתר, את ביטול נעילת הקורקינט ונעילתו לאחר השימוש בו. המפעיל מתחייב להפעיל מוקד שירות לקוחות בעברית [חובה], וכן בשפות נוספות – אשר יהא זמין בכל שעות הפעילות של השירות – ואשר ייתן מענה לבעיות ו/או לשאלות המשתמשים וכן מתחייב המפעיל להחזיק צוות תפעולי לפינוי כל קורקינט אשר הנו תקול ו/או מהווה מפגע, כאמור לעיל.

שעות ואזור מתן השירות: ככלל, המפעיל יפעיל את המערך בכל רחבי העיר. החברה רשאית להגדיר שעות ואזורים, בהם לא ניתן יהיה לספק את השירות, בין אם באופן מלא כך שלא ניתן יהיה לבצע כלל נסיעה באותו אזור, בין אם בהגבלת מהירות הנסיעה באזורים אלו, ובין אם בהגבלת השירות לחלק משעות היממה.

כמות הקורקינטים: מספר הכלים שיהא רשאי להפעיל המפעיל במסגרת המערך המופעל על ידו, תוגבל ל – 400 כלים לכל היותר. המפעיל יהא רשאי להגדיל את מספר הקורקינטים, מעל המספר המרבי, בכפוף להצגת נתונים לחברה על כמות השימושים בקורקינטים וקבלת אישור החברה מראש ובכתב לביצוע הגדלה כאמור.

כל קורקינט וכל המערך כולו, שיעמיד לשימוש, על פי קול קורא זה, יעמוד בכל הדרישות הבטיחותיות ועל פי התקן של מכון התקנים הישראלי.

המפעיל מתחייב לדאוג לקיומה של קסדה לכל הפחות ב- 50% מהקורקינטים הפרוסים במרחב הציבורי.

המפעיל יידרש להתקין מספר זיהוי חד ערכי לכל הקורקינטים אשר יוצבו ע”י המפעיל ברחבי העיר.

* תקופת ההיתר: תקופת ההיתר להפעלת המערך בהתאם לקול קורא זה הינה ממועד מתן ההיתר ועד ליום 31 בינואר 2023 . החברה בלבד רשאית, על פי שיקול דעתה הבלעדי, להאריך את תקופת ההיתר לתקופה/ות נוספת/ות ובלבד שהתקופה הכוללת של ההיתר לא תהא ארוכה מ- 36 חודשים ממועד פרסום קול קורא זה.