הונח על שולחן הכנסת: תיקון להצעת חוק המקרעין – התקנת אנטנה סלולרית בבניין משותף

ב- 15 ביוני 2015 הונח על שולחן הכנסת תיקון להצעת חוק המקרעין – התקנת אנטנה סלולרית בבניין משותף.

ההצעה של ח”כ מיכל בירן ומטרתה היא למנוע הצבת אנטנה סלולרית בשטח הפרטי בבניין משותף בניגוד לדעת דיירי הבניין, על ידי קביעת חובה לקבלת אישור מרוב דיירי הבניין לפעולה זו.

עפ”י ההצעה, בחוק המקרקעין, התשכ”ט–1969, אחרי סעיף 59ח יבוא:

א) בעל דירה המבקש להתקין אנטנה סלולרית או כל מקור קרינה כמשמעותו בחוק הקרינה הבלתי מייננת, התשס”ו – 2006, בשטח שבבעלותו, לרבות שטח הדירה, המחסן, החנייה והמרפסת, יעשה כן בהסכמת רוב בעלי הדירות.

(ב) מצא המפקח כי בעל דירה התנגד מטעמים בלתי סבירים לביצוע התקנה כאמור בסעיף קטן (א) או היתנה את הסכמתו בתנאים בלתי סבירים, והחליט להרשות את ביצוע ההתאמה, תבוא החלטתו במקום הסכמתו של בעל אותה דירה לעניין סעיף זה.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי “נוכחותן של האנטנות הסלולריות בערי ישראל הן הכרח המציאות נוכח השימוש הנרחב בטלפונים הסלולריים במדינת ישראל, הן לצורך דיבור והן לצורך שימוש באינטרנט. ברחבי הערים פזורות אנטנות רבות. חלקן ממוקמות על מבני ציבור ועמודים, אך חלקן מוצבות על בנייני מגורים ואף בתוך דירות פרטיות. מטרת הצעת חוק זו היא למנוע הצבת אנטנה סלולרית בשטח הפרטי בבניין משותף בניגוד לדעת דיירי הבניין, על ידי קביעת חובה לקבלת אישור מרוב דיירי הבניין לפעולה זו. כמו כן, מוצע לאפשר למפקח על רישום מקרקעין לעקוף אי הסכמה של בעל דירה אם נוכח כי זו נעשתה מטעמים בלתי סבירים או כי הסכמתו הותנתה בתנאים בלתי סבירים. הצעת חוק זהה הונחה על שולחן הכנסת התשע-עשרה על ידי חברת הכנסת רינה פרנקל וקבוצת חברי הכנסת (פ/2702/19)”.