הוטל עיצום כספי על הוט טלקום שותפות מוגבלת בגין הפרה בנושא אי שמירת תיעוד

משרד התקשורת הודיע כי סמנכ”לית בכירה ומנהלת מינהל פיקוח ואכיפה איה בן פורת הטילה עיצום כספי על הוט טלקום שותפות מוגבלת  בסכום של 180,340 ₪ בגין הפרת  סעיף 7 בנספח ה’ 6 לרישיון הכללי של החברה למתן שירותי בזק פנים-ארציים נייחים. סעיף זה עוסק בחובת שמירת נתוני השיחות למוקדי השירות שלה.

צעד זה הוא מתוקף הסמכויות שהאצילה לה מנכ”לית המשרד לפי הוראות סעיף 37א18 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982.

לדברי המשרד בהודעתו, מפקחי מינהל פיקוח במשרד התקשורת ביצעו שיחות כ”לקוחות סמויים” למוקדי התמיכה של חברות תקשורת שונות, על מנת לוודא עמידה באסדרה החלה עליהן.

במקביל, המפקחים דרשו מהחברות נתונים לגבי שיחות שהתקבלו במוקדים. מתוך השיחות שביצעו מפקחי המשרד להוט טלקום, נמצא תיעוד בנתוני החברה רק ביחס ל- 32% מהשיחות ו- 68% מהשיחות לא נכללו בנתונים שהועברו למשרד.

בעת קביעת העיצום הכספי הובאו בחשבון נסיבות ההפרה והשיקולים אשר קבועים בסעיף 37א6 לחוק ובמסמך אמות המידה לקביעת העיצום הכספי. בין היתר, הובאו בחשבון: המידה שבה יש בהפרה לפגוע בתחרות, שיעור המנויים שנחשפו לפגיעה, משך ההפרה, מידת הנזק הכספי שנגרם כתוצאה מההפרה, מידת התועלת שצמחה לחברה כתוצאה מהפרה, ההפרות הקודמות של החברה והעובדה שבעקבות התערבות המשרד החברה הפסיקה את ההפרה.

בהמשך להליך הפיקוח אותרה תקלה במערכות החברה שבעטיה לא אותר תיעוד השיחות, למרות שהן נשמרו במערכת.

בקביעת סכום העיצום נלקחה בחשבון העובדה שבהמשך להליך הפיקוח, התקלה תוקנה ותיעוד השיחות נמצא. בקביעת סכום העיצום נלקח בחשבון ההיקף המצומצם של השיחות שלא נמצא להן תיעוד.