הוועדה המיוחדת לפניות הציבור בכנסת תדון בנושא “פיצוצי טלפונים ניידים של חברת סמסונג”

הוועדה המיוחדת לפניות הציבור בראשות ח”כ עדי קול תדון ביום שלישי (1 ביולי 2014) בנושא “פיצוצי טלפונים ניידים של חברת סמסונג”.

במוזמנים לדיון: נציגי סמסונג ישראל, סקיילקס, ברס אלקטרה תקשורת סלולרית, החברות פלאפון תקשורת, סלקום ופרטנר תקשורת.

כמו כן ישתתפו בדיון נציגי משרדי התקשורת, הכלכלה, הגנת הסביבה, המדע והטכנולוגיה ומשרד המשפטים.

עפ”י ידיעה שפורסמה בוול סטריט ג’ורנל ב- 24 ביוני 2014, חברת Samsung הודיעה באמצעות המייל לעיתון כי “אנו מודעים לכך שהיה מספר קטן של מקרים של התחממות מכשירי Galaxy S4 בישראל. כל המקרים שנבחנו עד כה העלו שימוש בסוללות בלתי מורשות” או כתוצאה מגורם חיצוני שאינו במכשיר עצמו”. החברה אומרת עוד כי מאז אוקטובר 2013 היא מציעה תחליף ללא תשלום לסוללות פגומות גם אם חלפה תקופת האחריות.

חברת סקיילקס קורפוריישן בע”מ [Scailex Corporation] עוסקת בייבוא, מכירה ושירות לטלפונים סלולרים מתוצרת חברת סמסונג. בהודעת החברה לבורסה מיום 23.6.2014 נאמר, בין היתר, כי “ה- Galaxy S4 הושק בארץ בחודש מאי 2013 והחל מהרבעון השלישי של שנת 2013 החלו להתקבל אינדיקציות על התקלות. החברה קיימה קשר רציף ואינטנסיבי עם סמסונג בעניין התקלות האמורות ובמהלך חודש פברואר 2014 החלה לערוך בדיקה עצמאית בליווי מומחים חיצוניים של המידע אודות התקלות וכן את השלכותיהן השונות לרבות דרכי טיפול (ככל שנדרש), בחינה אשר טרם הסתיימה למועד זה”.

“במסגרת בחינה זו החברה אף פנתה לסמסונג, העבירה לה את המידע שברשותה ביחס לתקלות וכן ביקשה מסמסונג הבהרות ופרטי מידע שונים ביחס לתקלות. סמסונג מסרה לחברה כי היא פועלת בהתאם לתקנים המחמירים ביותר של בקרת איכול ובטיחות וכי כל מוציה עוברים את כל הבדיקות הנדרשות עפ”י התקנים האירופאים והאמריקנים. בנוסף מסרה סמסונג לחברה כי ברשותה בדיקות מעבדה חיצוניות המאשרות כי התקלות האמורות בסוללות אין השפעה על בטיחותן”.

“יצויין כי במסגרת ההסכם של החברה עם סמסונג, סמסונג מחוייבת באחריות יצרן כלפי החברה ככלל לרבות במקרים של תקלות חוזרות כהגדרתן בהסכם”.

“יצויין עוד כי לפי מיטב ידיעת החברה לא נצפו תקלות דומות בסוללות מכשירי טלפון Galaxy S4 אשר יוצרו החל מחודש ינואר 2014”.