הודעה על כוונה לאישור ספק יחיד טרם אישור וועדת המכרזים: רכבת ישראל/מוטורולה ישראל [הרחבת מערכת הרדיו מוטוברידג’ הקיימת לפרוייקט הקו המהיר לירושלים]

הגוף המפרסם: רכבת ישראל

שם הספק: מוטורולה ישראל בע”מ

מהות ההתקשרות: הרחבת מערכת הרדיו מוטוברידג’ הקיימת ברכבת ישראל לפרוייקט הקו המהיר לירושלים

תקופת ההתקשרות: ארבע שנים; היקף ההתקשרות: לא פורסם

החלטה: פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד; טרום החלטת הועדה.

הערות: להלן מספר ציטוטים מחוות דעתו של חגי יצחקי מנהל אגף איתות ותקשורת ברכבת ישראל בנושא:

  • תקן מס’ 5435  מחייב הבטחת תקשורת עבור גורמי הרכבת ועבור כוחות הכיבוי וההצלה בכל מקום במכלול הרכבתי בינם לבין עצמם ובינם לבין תחנת הפיקוד המרכזית של הרכבת. מוקד הפיקוד המרכזי שולט בשיגרה גם על מספר גדול של קווים ובתוכם מנהרות. במקרה חירום תפקיד מוקד השליטה כולל יצירת קשר אלחוטי עם נהג הרכבת לצורך קבלת פרטי האירוע.
  • רכבת ישראל מפעילה מערכות תקשורת רדיו אלחוטיות בפריסה ארצית כחלק ממערך השליטה והבקרה של החברה. מערכת הרדיו בחברה מוגדרת כמערכת קריטית המהווה תנאי לתנועת הרכבות. תקלה משיבתה במערכת הרדיו – אשר גורמת לחוסר תקשורת בין מוקדי השליטה לניידים הרכבתים – משיבתה הלכה למעשה את תנועת הרכבות.
  • מערכת הרדיו הקיימת כיום בחברה היא מערכת המבוססת על פלטפורמת מוטוברידג’ וציוד קצה הכוללים שרתים, עמדות שיגור ויחידות שער (RGU) המיוצרים ע”י מוטורולה ישראל.
  • לצורך הפעלת המערכת הוקם ענן תקשורת IP מגובה ושריד המבוסס ברובו על מערכת התמסורת הפרטית של רכבת ישראל. מערכת הרדיו מאשפרת שליטה ותפעול של מערך הרכבות לאורך צירי המסילה לצורכי הפעלה שוטפת, בטיחות, ביטחון, ניהול ותחזוקה. מערכת הרדיו מבוססת מוטוברידג’ מקשרת את כלל מתקני הרדיו הנייחים הפזורים ברחבי המדינה ולאורך צירי הרכבות לעמדות עבודה, המותקנות באתרי השליטה של הרכבת. היא מאפשרת הפעלת כלל אמצעי הקשר מהמוקדים באמצעות עמדות שיגור של המוטוברידג’ שקיימים באתרים הרכבתיים.
  • כלל המידע המשודר והנקלט באמצעות מערכת מוטוברידג’ מוקלט ע”י מערכת הקלטה מרכזית מתוצרת Nice Systems הכוללת עמדות שער RGU מתוצרת חברת מוטורולה. המערכת הותקנה ומתוחזקת באופן שוטף ע”י חברת מוטורולה. במסגרת הקמת המערכת בוצעו ע”י חברת מוטורולה שורה של פיתוחים ייעודיים עבור רכבת ישראל ובהתאם לצרכיה ודרישותיה.
  • תשתיות הרדיו הנדרשות בציר המסילה של הקו המהיר לירושלים נועדו להרחיב את המערכת הקיימת: לשלבה עם מערכת הרדיו הקיימת של החברה על-מנת לתת כיסוי קשר לכל אורך ציר המסילה ובתחנת האומה, במנהרות, בגשרים ופתחי המילוט. הרחבת מערכת הרדיו הקיימת כוללת איפיון, תכנון, הקמה, אחריות ותחזוקה לכלל מרכיבי המערכת (חומרה ותוכנה) ושילובה במרכזי השליטה והתפעול של רכבת ישראל.