הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד הוט מובייל לגבי מנויי החברה שהועלה להם התעריף החודשי בתוכנית אליה השתייכו, בשאלה האם החברה עמדה בחובותיה עפ”י דין ליידוע הלקוחות לגבי כך

לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד הוגשה היום (14.1) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד הוט מובייל לגבי מנויי החברה שהועלה להם התעריף החודשי בתוכנית אליה השתייכו, בשאלה האם החברה עמדה בחובותיה עפ”י דין ליידוע הלקוחות לגבי כך.

התובע בתביעה זו הוא אושרי כהן. בתביעה נאמר בין היתר כי “התובענה עוסקת בהעלאה אסורה ופסולה של התעריף ללקוחות בתום תקופה קצובה שבמהלכה ניתן להם מחיר מוזל/מבצע.

“התובעת מתקשרת עם לקוחותיה בהסכמים במסגרתם היא מציעה להם מחיר ‘מבצע’/’תעריף מוזל’ לתקופה קצובה וקבועה מראש (בדרך כלל תקופה של כשנה ומעלה) שלאחריה המחיר מתייקר.

“… בניגוד גמור להוראות הדין, הנתבעת לא מעדכנת את לקוחותיה בדבר סיום תקופת המחיר המוזל/מבצע ותחילת גביית התעריף החדש והיקר יותר.

“קשה להשתחרר מהרושם כי התנהלותה הכוללת של הנתבעת בעניין היעדר הגילוי והיידוע כאמור, הינה מכוונת ונועדה להסתיר מהלקוח את העובדה שתקופת המבצע והתעריף המוזל בגינם התקשר עם הנתבעת הגיעה לסיומה וכי הוא עתיד לשלם מעתה ואילך תעריף גבוה יותר בגין השירות.

“בעשותה כן הנתבעת מקווה שהלקוח יימנע מלכלכל את צעדיו מחדש נוכח העלאת התעריף הצפוייה ומעמידה על זכויותיו ובכלל זה יימנע מ’עריכת שופינג’ – לרבות ניהול משא ומתן מחודש עם הנתבעת על גובה התעריף או בדבר קבלת הטבה אחרת, מעבר למבצע אטרקטיבי אחר אצל מתחרותיה וכיו”ב.

“כתוצאה מהתנהלותה האמורה של הנתבעת, הצרכנים אינם מודעים ברמה מספקת ובזמן אמת למועד סיום תקופת המבצע/המחיר המוזל בשלו התקשרו עם הנתבעת. חלקם אינם מודעים כלל להתייקרות וחלקם מגלים לעיתים לפתע כי המבצע נסתיים וכי הם משלמים מחיר גבוה הרבה יותר.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד יוני בן סימון וגלית דליות.