הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד טולמנ’ס (ישראל) בשל “משלוח דברי פרסומת שלא כדין באמצעות מסרונים למכשירי הטלפון הסלולרי שלהם והדואר האלקטרוני” וזאת “מבלי שהנתבעת קיבלה את הסכמתם המפורשת של הנמענים”.

10:28 27.10.2017

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

לבית-המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) ב- 15 באוקטובר 2017 נגד טולמנ’ס (ישראל) בגין “משלוח דברי פרסומת שלא כדין למבקש ולחברי הקבוצה באמצעות מסרונים למכשירי הטלפון הסלולרי שלהם והדואר האלקטרוני” וזאת “מבלי שהנתבעת קיבלה את הסכמתם המפורשת של הנמענים”.

התובע הוא עו”ד ליאור חאיק. לגבי הנתבעת נאמר בכתב התביעה כי “המשיבה היא חברה פרטית בע”מ, בית עסק למימכר רהיטים יוקרתיים, המפעילה סניפים שונים ברחבי הארץ. למשיבה סניפים בהרצליה, תל אביב, רמת השרון, בית יהושע, בני ברק, גבעת ברנר, נשר וחיפה”.

בתביעה נאמר בין היתר כי “התובענה עניינה במשלוח דברי פרסומת שלא כדין למבקש ולחברי הקבוצה באמצעות מסרונים למכשירי הטלפון הסלולרי שלהם והדואר האלק’, מבלי שהמשיבה מציינת בהודעותיה את האופן בו יכול הנמען לשלוח לה הודעות סירוב, מבלי לאפשר משלוח הודעת סירוב בדרך בה נשלחו ההודעות, והכי חמור – מבלי שהנתבעת קיבלה את הסכמתם המפורשת של הנמענים, והכל בניגוד להוראות סעיף 30א. לחוק התקשורת (בזק ושירותים), התשמ”ב – 1982″.

“כך, המשיבה המטירה על חברי הקבוצה הודעות פרסומיות מבלי שאיפשרה להם לבקש ממנה לחדול מכך בדרך בה איפשר המחוקק, וזאת בין אם נתנו את הסכמתם המפורשת למשלוח ההודעות, ובין אם לאו.

“יצויין כי רק לאחרונה הוגשו שתי תביעות קטנות נגד המשיבה בבית-המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בגין משלוח פרסומות שלא כדין, דבר אשר מלמד על היקף התופעה הפסולה ועל גודל חברי הקבוצה והצורך בהגשת בקשה זו”.

התובע מציין כי חברת טולמנ’ס נוהגת לשלוח הודעות פרסומת לנמענים אשר עמדו בקשר כלשהו עימה. הוא עצמו רכש ממנה ספה תלת מושבית לפני שלוש שנים. “עם זאת, המבקש מעולם לא נתן את הסכמתו המפורשת לשיגור דברי פרסומת ממנה, שכן הוא באורח קבוע מקפיד להגן על פרטיותו ונמנע מכל קבלת פרטים לגופים כאלו ואחרים, לרבות כתובת דואר אלקטרוני, טלפון נייד וכו’.”

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד אליעזר שוורץ וצביאל מוסקוביץ’.

[הערה: ההדגשות מופיעות במקור].