הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חב’ מייבילס [myBills]: בהודעות הדוא”ל שהיא שולחת ללקוחותיה – שביצעו באמצעות האתר שלה תשלום חשבונות שונים – היא משלבת, לכאורה, הודעות פירסומיות לא רצויות

08:19 14.07.2017

קטגוריות: משפט

לבית-המשפט המחוזי בת”א הוגשה ב- 11 ביולי 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חב’ מייבילס [myBills]: בהודעות הדוא”ל שהיא שולחת ללקוחותיה – שביצעו באמצעות האתר שלה תשלום חשבונות שונים – היא משלבת, לכאורה, הודעות פירסומיות שלא קיבלה מראש רשות לשלוח לנמענים ובניגוד לחוק התקשורת.

התובע הוא אמנון סומך. בתביעה נאמר בין היתר כי “הנתבעת מעניקה שירותי גבייה לגופים שונים ובאמצעות אתר האינטרנט שלה ניתן לשלם חשבונות ארנונה, גז, מים וביוב וכן דו”חות חנייה למגוון עירייות, רשויות מקומיות וגופים שונים אחרים”. התובע מציין כי מייבילס היא חברה פרטית בע”מ המפעילה אתר אינטרנט. החברה נשלטת ע”י בנק הפועלים וטלאול קונטקנט סנטר.

“תביעה זו מוגשת בשל הפרת הוראות סעיף 30א של חוק התקשורת ע”י הנתבעת הבאה לידי ביטוי בשיגור של תוכן פירסומי בלתי רצוי (SPAM) באמצעות הודעות דוא”ל הנשלחות לנמענים שונים שהם לקוחותיה (והתובע בכללם), וזאת תוך התעלמות מוחלטת מהוראות הדין”.

“… הנתבעת מצאה דרך מקורית ויצירתית לעשות עושר ולא במשפט על חשבון לקוחותיה (חברי הקבוצה) תוך שהיא מפרה את חוק התקשורת. בתוך הודעות הדוא”ל הנשתבעת שולחת ללקוחות לאחר ביצוע התשלום באתר כוללת הנתבעת תכנים פירסומיים, וזאת מבלי לקבל את הסכמתו של הלקוח לכך מראש ובניגוד להוראות חוק התקשורת האוסרות על משלוח חומר פירסומי מבלי שהתקבלת לכך אישור הלקוח מראש”.

“… התובע יטען כי כאשר שלחה לו הנתבעת דברי פרסומת יחד עם אישורי התשלום – ביצעה הנתבעת כחפיו עוולות עפ”י פקודת הנזיקין (ובין היתר הפרה חובה חקוקה כלפיו והתרשלה כלפיו) באופן שהסב לו נזקים”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד ארנון לנדה.

טרם הוגש כתב הגנה.