הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חב’ הוט: שולחת חומר פרסומי במייל יחד עם החשבונות החודשיים למרות שלא ניתן אישור לכך

19:08 18.03.2017

קטגוריות: משפט

תגים: ,

לבית-המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשה ב- 16 במארס 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת הוט מערכות תקשורת בע”מ [הפועלת באמצעות המותג HOT ומספקת שירותי טלוויזיה, אינטרנט וטלפוניה בכבלים].

התובע עו”ד מאור בן דוד טוען כי הנתבעת שולחת חומר פרסומי באמצעות הדואר האלקטרוני יחד עם החשבונות החודשיים וזאת למרות שלא קיבלה ממנו אישור לעשות זאת.

התובע מציג עצמו כעורך דין העוסק בתביעות ייצוגיות בעניינים צרכניים. הוא לקוח של חברת הוט ומסר לה את כתובת המייל שלו “לצורך קבלת חשבוניות חודשיות בלבד, זאת כחלק מהרצון לחסוך שימוש מיותר בניירת ולשמור על הסביבה”.

“אף על פי כן, כפי המשיבה מפרה את הוראות סעיף 30א לחוק התקשורת, עת היא שולחת אל כתובת הדוא”ל של המבקש יחד עם חשבוניות התשלום החודשיות, קבצים נוספים בהם פרסומות הכוללות הצעות לרכישת מוצרים שונים (כלי בית, ריהוט וכו’) מחברות מסחריות אחרות”.

“כל זאת מבלי שנתקבלה הסכמתו של המבקש לקבל הצעות אלה (בעת מסירת כתובת הדוא”ל הבהיר המבקש שכתובת הדוא”ל נמסרת רק לצורך קבלת חשבוניות חודשיות), מבלי לציין בגוף ההודעה כי עסקינן בהודעות פרסומת ומבלי לאפשר למבקש להודיע למשיבה כי אין ברצונו להמשיך ולקבל הודעות אלה (אפשרות להשבת מייל חוזר למשיבה אינה אפשרית וחסומה), כאשר הפרסומות שנשלחו אל המבקש אינן דומות לשירות או המוצר אותו מספקת המשיבה למבקש”.

“(…) לאור זאת מתבקש בית-המשפט הנכבד להורות למשיבה לחדול מהתנהלות זו ולפצות את קהל לקוחותיה בגין הנזקים שנגרמו להם, כתוצאה מהתנהלות המשיבה. כל זאת בשיעור שווה ערך לסכומים אותם קיבלה המשיבה מהחברות המסחריות השונות עימן נקשרה ואשר עבורם שלחה לקהל לקוחותיה הודעות דוא”ל שלא כדין, כל זאת על-מנת שלא תצא נשכרת מהתנהלותה הנפסדת”.

טרם הוגש כתב הגנה.