הדו”ח הדו-שנתי החדש של חברת PwC מצביע על גידול בפשיעה הסייברית כאיום של פשיעה כלכלית

Global Economic Crime Survey, הדו”ח הדו-שנתי החדש של חברת PwC  מצביע על גידול בפשיעה הסייברית כאיום של פשיעה כלכלית. הגידול הזה כאיום כלכלי על חברות אמריקניות מתרחש במקביל לעובדה שחברות רבות אינן ערוכות ומוכנות או אינן מסוגלות להתמודד על הבעייה.

הדו”ח מבוסס על ממצאי סקר שנערך בקרב 6,000 משתתפים מרחבי העולם.

מהדו”ח עולה כי לחברות אין תוכניות פעולה יעילות להגיב על כשלי אבטחה. ההפסדים כתוצאה מכשלי האבטחה הללו עלולים להיות עצומים: מספר חברות שהשתתפו בסקר דיברו על נזקים של יותר מ- 100 מיליון דולרים כתוצאה מאירוע פשיעת סייבר יחיד.

מספר החברות שהעידו על הפסדים של יותר ממיליון דולר בעקבות מקרים של פשיעת סייבר הכפיל עצמו מאז שנת 2014. לדברי 54% מהמשיבים בארה”ב הם חוו אירוע של פשיעת סייבר מאז שנת 2014, גידול של 10% בתוך שנתיים. ברחבי העולם רק 32% דיווחו על אירועי פשיעת סייבר.

כמחצית ממשתתפי הסקר בארצות הברית מצפים שיחוו אירוע פשיעת סייבר במהלך השנתיים הקרובות אולם רק ל- 54% יש תוכנית תגובה לאירועים מסוג זה.

עורכי הדו”ח מצביעים גם על פערים בין מועצות המנהלים של חברות לבין ההנהלות הבכירות בכל הקשור לפשיעת סייבר ולהתמודדות עימה. 88% מהמנכ”לים מודאגים מהתופעה אולם פחות ממחצית מחברי מועצות המנהלים בארגונים דרשו, יותר מפעם בשנה, לקבל דיווח לגבי רמת המוכנות של הארגון להתמודדות עם הבעייה.

רבים מהמשיבים אמרו כי אינם בוטחים ברשויות לאכיפת החוק שיטפלו בבעיית פשיעת הסייבר וכי גורמי אכיפת החוק מבינים את האיומים בפניהם ניצבות חברות. רק 23% מהמשיבים בארצות הברית אמרו כי הם בוטחים ביכולת גורמי אכיפת החוק לחקור מקרים כאלו.