‘הדוור מצלצל פעמיים’? דוור הורשע בעיכוב של כשנה במסירת דברי דואר לנמענים ובזיוף חתימה של נמענת דואר

נציבות שירות המדינה (נש”מ) פירסמה (1.3.2021) פסק דין וגזר דין נוספים מתוך כלל הכרעות שניתנו לאחרונה במסגרת דיוני בית-הדין למשמעת של עבדי המדינה.

דוור במרכז הדוורים ברמת גן של דואר ישראל הועמד לדין בפני בית-הדין למשמעת וזאת בגין שני אישומים.

לפי סעיף האישום הראשון, בחודש אפריל 2018 פנה אליו דוור אחר מאותו מרכז דוורים “וביקש ממנו שיסייע לו בחלוקת דברי דואר באזורים עליהם הוא אחראי. זאת, תמורת תשלום כספי לנאשם בסך 30-20 ₪ עבור כל חלוקה. הנאשם הסכים להצעה”.

במועד כלשהו במהלך  החודשים אפריל-מאי 2018 , אסף הנאשם שני שקי דואר שנתן לו הדוור השני לחלוקה, במסגרת ההסכם ביניהם, והניח אותם בתיבת ממסר (תיבות הממסר הן תיבות שמפוזרות ברחובות מטעם חברת הדואר, והדוורים נעזרים בהן לאחסון דואר לקראת חלוקה לאזורים).

“הנאשם לא ביצע חלוקה של דברי הדואר הללו, וגרם בכך לעיכוב של כשנה במסירת דברי הדואר לנמענים. התביעה טענה כי במעשיו אלה, קיבל הנאשם תמורה כספית עבור סיוע לדוור בביצוע עבודתו, התרשל בביצוע תפקידו, וגרם לעיכוב רב במסירת דברי דואר לנמענים. עוד נטען כי בהתנהגותו זו פגע הנאשם במשמעת שירות המדינה, והתנהג התנהגות שאינה הולמת עובד מדינה”.

לפי סעיף האישום השני, בספטמבר 2019 “דיווח הנאשם באופן כוזב, ברישומי חברת הדואר, כי מסר דבר דואר רשום אשר הכיל הודעה על תשלום קנס מטעם עיריית רמת גן” לתושבת העיר לה היה מיועד מכתב הדואר הרשום.

“הנאשם זייף חתימה של הנמענת, באופן שהוא כותב על גבי אישור המסירה, במקום המיועד לחתימה שם מקבל דבר הדואר, את שמה של הנמענת בכתב ידו ורושם אותו ביישומון הדיווח על מסירת דואר רשום שבטלפון הנייד שלו, באופן שנחזה להיות כאילו היא זו שחתמה על אישור המסירה”.

בדיון שהתקיים בפני בית-הדין למשמעת ביום 3 בפברואר 2021  הודה הנאשם, במסגרת הסדר טיעון, באישומים ובעבירות המשמעת שיוחסו לו בתובענה והורשע על פי הודאתו.

בית-הדין: ” לית מאן דפליג שהנאשם נכשל בעבירות חמורות מאוד. הנאשם מעל באמון הממונים עליו ועשה מעשים החותרים תחת אמון הציבור בחברת הדואר, שבלעדיו לא יוכלו שירותי הדואר למלא את ייעודם החשוב. מעשים אלה חיייבם על פניהם להוביל לפיטורי הנאשם מעבודתו […] יתירה וחמורה מזו, הנאשם אף ביצע, במסגרת עבודתו, מעשה של זיוף חתימת נמענת”.

“[…] בסופו של עיון נחלקו דעות חברי בית הדין ביחס לכיבודו של הסדר הטיעון”. ברוב של שניים מול אחד הוחלט לכבד את הסדר הטיעון.

הכרעת הדין – כאן; גזר הדין – כאן.