האתר Which: מכשירים חכמים עלולים להפסיק לעבוד לאחר שנתיים

15:44 03.02.2023

קטגוריות: כללי

אתר השוואות ובחינת מוצרים/שירותים הבריטי Which? אומר כי מכשירים חכמים [Smart Appliances] עלולים לאחר שנתיים להפסיק לעבוד בכלל או בצורה תקינה. זאת משום שהיצרנים אינם מספקים עדכונים טכנולוגיים. האתר בדק 119 מותגים שונים והם מייצגים מאות מוצרים בעשרים קטגוריות שונות.

מדובר במוצרים דוגמת מדיחי כלים יקרים, טלביזיות ומכונות כביסה. כל אלה אמורים לפעול בצורה תקינה יותר מעשור אולם הם ‘ננטשים’ ע”י המותגים.

היעדרה של תמיכת תוכנה מהחברות משמעותה שהמכשירים אינם מקבלים עדכונים. מערכות ההפעלה של מוצרים זקוקות לעדכונים משום שאם התמיכה מסתיימת הרי שהפונקציונליות שלהם לא תוכל להשתפר. העדכונים צריכים לכלול גם טלאי אבטחה [security patches].

בנוסף, ככל שהמכשירים ‘מזדקנים’ יותר הרי שהסיכון להאקינג מקוון גובר אף הוא. קרוב למחצית מהיצרנים לא הגיבו תגובה של ממש כאשר נתבקשו להבהיר את משך התמיכה שלהם במוצרים. המחצית השנייה מסרה מידע ברור לגבי משך תקופת התמיכה במוצרים.

מדובר במכשירים שעלותם הממוצעת גבוהה ב- 300 ליש”ט יותר מהמכשירים הממוצעים ולפיכך הציפייה הכללית היא שהם יחזיקו מעמד זמן רב יותר.

= = = = = = = = = = = = = = = =

האתר Which: סדינים חשמליים הנמכרים באופן מקוון בצורה לא חוקית עלולים לגרום לשוק חשמלי

אתר השוואות ובחינת מוצרים/שירותים הבריטי Which? מזהיר את הציבור הבריטי כי סדינים חשמליים הנמכרים באופן מקוון בצורה לא חוקית עלולים להוות ‘סיכון רציני’ ולגרום לשוק חשמלי למשתמשים בהם.

אתר ה- BBC אומר כי משבר עליות המחירים גורמים לעלייה גדולה בפופולריות של סדינים חשמליים. זאת משום שאנשים מנסים לחסוך ב- עליות של חימום מרכזי של דירותיהם.

בנפרד, עמותת Electrical Safety First הודיעה כי מצאה מוצרים חשמליים ‘מסוכנים מאוד’ מוצעים למכירה ע”י מוכרי צד ג’ באופן מקוון. העמותה קראה לאסדרה (רגולציה) חדשה שתבטיח הגנה על הצרכנים.