הארכיון לא שוכח: גם אחרי חמש שנים נעים להיזכר בקשר שבין מומחה הטלקום ו”היזם” לבין הדובים של חנוכה

19:09 04.12.2021

קטגוריות: חדשנות, יזמות, פטנטים

תגים: ,

כבכל שנה בשנים האחרונות, עם התקרב חג החנוכה שב ועולה סיפורם של הדובים באירוע הדלקת נר ראשון של חג האורים לפני חמש שנים.

לטובת מי שטרם קרא ולטובת מי שכבר קרא אבל חובב את הז’אנר, להלן מקצת מהדברים שפירסמתי ב- 6 ביולי 2018 תחת הכותרת: “לא דובים ולא יער [או: דו יו ספיק אינגליש?]”.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

ב- 12.11.2016, במאמר אורח של אלי סוויד (ה- CTO של TLV Generator) שפורסם באתר ‘טלקום ניוז’, אוזכר בצורה צנועה כי היו”ר של TLV Generator הוא אבי וייס. כן, אבי וייס  העורך של ‘טלקום ניוז’. אין כל פסול בכך.

בחודש דצמבר 2016 היה כבר צעד נוסף: אבי וייס כבר הכתיר עצמו כ”יזם“, נוסף על היותו עורך ‘טלקום ניוז’ ועוד כמה אתרי לוויין [אולי בהשפעת התואר המוצמד לישראל (פלי) פלד, הבעלים של ‘אנשים ומחשבים’, שמכנה עצמו כיום: פלי הנמר (שם המופיע כיום בתעודת הזהות שלו)].

זה תקופה ארוכה שמתפרסמות ב’טלקום ניוז’ ידיעות הנוגעות ל- TLV Generator. כולן מסווגות בתחילה כ”בלעדיות” ואחר כן משונמך הסיווג שלהן.

לדעתי, מבחינה מקצועית,  בכל ידיעה על TLV Generator המתפרסמת ב’טלקום ניוז’, יש מקום להבליט יותר ולפרסם גילוי נאות. הגילוי הנאות יצביע על כך שאבי וייס, העורך ובעליו של האתר, קשור לגוף זה עליו הוא מפרסם בהרחבה באתר שלו.

בחודש דצמבר 2016 פירסם אבי וייס – כזכור, היזם והעורך – ידיעה על מסיבת ההשקה של TLV Generator שתיערך ביום הראשון של חנוכה המתקרב.

+ בהזמנה שפירסם ה”יזם” לא ידעו לאיית נכון את שם המארחים והאכסניה וכתבו MAREKSPACE במקום MERKSPACE. ניחא.

+ בהזמנה שפירסם ה”יזם” לא ידעו לאיית נכון את המלה “חנוכה” בלועזית וכתבו HANUKA. ניחא.

+ מה שבאמת טרד את מנוחתי הוא השורה הבאה שהופיעה בהזמנה: Donuts, Coffee, Bear [ההדגשה – שלי]. שיפשפתי על עיניי, קראתי שוב ושוב. אפילו שאלתי מישהו שמכיר את מגזר ההיי-טק הישראלי שנים רבות; הוא העלה סברה שמדובר בבדיחה של גיקים. לא היה ברור האם הם מתכוונים להגיש בשר דב [‘חטיפי דובונים’] בתקרובת לאורחים או שמא יהיה מופע של דב מאולף בתוכנית האומנותית.

+ באותו מאמר של אלי סוויד, כתב אבי וייס בתגובית (טוקבק) ב- 22.11.2016 (בתשובה לתגובית ושאלה של קוראת): “לדנה, התוכנית ככלל בעברית (למעט אם תהיינה הרצאות אורח של מרצים זרים), אבל חברי הצוות דוברים אנגלית ולא תהיה כל בעיה לתקשר באנגלית. החומרים (מצגות, תוכנות, וכיו”ב) יהיו באנגלית, כי זה הנורמה בעולם היי-טק וגם נדרש למי שרוצה לפרוץ לעולם”.

+ יצויין כי הכיתוב המקורי [תרתי משמע] בהזמנה שונה לאחר ימים רבים שהיא כללה את המלה “דב” באנגלית. בהזמנה המתוקנת, הדב עבר טרנספורמציה: מדב הוא הפך ל”בירה” [אם לצטט את אבי וייס עצמו מ- 9.6.2018 בהקשר אחר: “לא דובים ולא זבובים”].

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

אבי וייס שימש כיו”ר TLV Generator לפרק זמן בלתי ידוע אם כי הוא מעיד על עצמו כי כיום כבר אינו בתפקיד זה (ולא ידוע מתי בדיוק ומדוע סיים את תפקידו זה). בתקופת כהונתו, הוא הירבה לפרסם אייטמים, ‘בלעדיים’ כמובן, באתר שלו על גוף זה.

בשני מקרים (ב- 1.4.20217 וב- 7.9.2017) אף זכינו לראות תצלומים נדירים המתעדים אותו ואת זוגתו סועדים יחדיו במסגרת התכנסויות/ארוחות חגיגיות של TLV Generator. אלה היו שני המקרים היחידים בהם נראתה אשתו במסגרת האתר ‘טלקום ניוז’ ואבי וייס באף לא אחד מהמקרים הללו ציין, משום-מה, את שמה בכיתובים לתמונות [למרות שהיא, ככל הנראה, חלק בלתי נפרד ממערכת ‘טלקום ניוז’].

יחד עם זאת, לאחרונה, לאחר הפסקה ארוכה למדי (ולמרות שכאמור הוא אינו מהווה עוד חלק מהגוף הזה), שבו לככב באתר ‘טלקום ניוז’ באנרים קטנים (‘בוקסות’) של הגנרטור/המחולל התל אביבי. לא ברור אם זה בתשלום או מחווה מצד העורך לזכר ימים טובים בעבר.

ודרך אגב: גם אם באורח פלא (לאחר הפרסום הראשון שלי ב- 2018) “נמחקו” דברים ויזואליים מסויימים כדי “להעלים” את סיפור הדובים ומסיבת החנוכה, הרי שיש מקום בו הם נשמרו כהוכחה לנכונותם.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■