הארכיון אינו שוכח: העד מס’ 30 העולה להעיד מטעם התביעה בתיק 67104-01-20, מ”י נגד נתניהו ואחרים ומה היו (לכאורה) ההחמצות שלו בקריירה

ביום שני (28.11.2022) אמור לעלות על דוכן העדים בבית-המשפט המחוזי בירושלים יאיר חקאק, במסגרת העדת אנשי משרד התקשורת בהווה ובעבר בתיק 67104-01-20, מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ’ וארנון מוזס.

הארכיון אינו שוכח עד היום את הדברים הבאים שפורסמו באתר ‘טלקום ניוז’ של אבי (מומחה הטלקום) וייס במספר הזדמנויות בשנים קודמות [הערה: כל ההדגשות מופיעות כך במקור]:

ב- 19.3.2015 כתב אבי וייס בין היתר: “[…] כמה הערות חשובות: א. אכן,  יאיר חקק לא הספיק לעזוב את משרד התקשורת כפי שפורסם בגלובס,  אלא נשאר ואף קיבל קידום לתפקיד חשוב ומעניין, ראש אגף חדש: תכנון מדיניות ואסטרטגיה. אם תעיפו מבט על המבנה האירגוני של משרד התקשורת לא תמצאו בכלל אגף כזה. יתרה מכך: אם תחפשו איזה תוצר של אגף כזה, למשל תכנית עבודה לשנת 2015, סיכום פעילות 2014, וכיו”ב, גם אם תפרצו למאגרי המידע של משרד התקשורת או לארכיונים מנייר, לא תמצאו דברים כאלה. עד כה: אפס עשייה של האגף החדש, לאחר קרוב לשנה של עבודה, מאז האגף הזה הוקם”.

ב- 15.8.2016 כתב אבי וייס בין היתר: “[…] משרד התקשורת – משרד עם חוש הומור מצוין, גם במצבים קשים:  לאור המידע, שהגיע אלי, שלחתי את השאלה הבאה למנכ”ל משרד התקשורת: “האם נכון שיאיר חקק (בוגר קרן וקסנר) פורש מהמשרד כדי להשלים את הדוקטורט שלו”?

להלן התגובה שקיבלתי ממשרד התקשורת (לא שיניתי שום מילה): להלן תגובת יאיר חקאק: אני אומנם עוזב את המשרד לתקופה מסוימת, אך לאו דווקא לטובת הדוקטורט אלא להגשים כמה חלומות ילדות: 1. להיות אלוף העולם בריקודים סלוניים; 2. להקים אתר לחדשות עולם התקשורת, השידורים, הדואר, ושאר ירקות, שייקרא “NewsTelecom”. כמו כן, אבקש לציין כי חקאק מאייתים עם האות א’

“כתגובה, שלחתי שאלה נוספת למנכ”ל משרד התקשורת: “תודה על התשובה המהירה, המעניינת והלא שגרתית, החבר יאיר חקאק כבר יכול להיות כתב אצלנו, כי ההומור שלו מתאים לנו. “כמו כפפה ליד”. אולם, אי אפשר להבין מהתגובה לשאלה אם היא כן אם היא לאו, בגלל היותה מעין בדיחה. אני יוצא מנקודת ההנחה, שהתשובה כאן לגבי הפרישה היא כן, תקנו אותי אם אני מבין לא נכון, את ההומור המצוין שיש כאן”.

תגובה לא הצלחתי לקבל. די ברור למה. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

וליאיר חקאק עצמו אני מוסיף כאן תגובה קטנה ודי חשובה, בטרם הוא מקים אתר מתחרה ל- Telecom News , השם שלך, לפי גרסת משרד התקשורת הוא יאיר חקק, ולא יאיר חקאק,  כמו שטענת בתגובה שהועברה אלי דרך דוברות משרד התקשורת. אם לא הבחנת שזה השם שלך, אז אתה כנראה זקוק באופן דחוף למשקפיים עם מספר מתאים, כי זה מה שאני רואה עם המשקפיים שלי באתר משרד התקשורת מזה כשנתיים כפי שניתן לראות מהצילום המצורף.

“אז יאיר, תקן אותי מי טועה: משרד התקשורת, אני או אתה?

“[…] נחזור לעניין “סיום הקדנציה” של יאיר חקאק (או חקק, כגרסת משרד התקשורת). אחד מהעובדים במשרד סיכם את הקדנציה שלו ואני מביא כאן ציטוט מלא מדבריו: “לפני שנתיים זכה יאיר חקאק במכרז לתפקיד ראש אגף תכנון מדיניות. מה הוא עושה שנתיים בתפקיד? כלום, אפס עשייה. מכניסתו לתפקיד ועד היום לא הופץ מסמך מדיניות אחד. אפילו לא טיוטה של מסמך מדיניות […] בקיצור, כלכלן, שקודם לתפקיד בכיר ובמבחן התוצאה אפס תוצרים. אולי ברה-אירגון יהיה נכון להכפיף האגף למישהו שידע להוביל אותו בהצלחה. אין שום מסמך שהופץ בשמו, שום השפעה על העשייה במשרד. חבל. כנראה לא תמיד נכון לקדם אנשים, שאין להן ניסיון מוכח בניהול והובלה של אגפים”.

ב- 11.12.2017 כתב אבי וייס בין היתר: “[…] ‘חילופי הדורות’ במשרד התקשורת נמשכים בקצב, וכאן אנו ‘מרימים את המסך’ מאחורי 2 פרישות טריות בצמרת המשרד:

א. יאיר חקאק ראש אגף תכנון מדיניות: פנינו למשרד התקשורת בשאלה הבאה:
“האם יאיר חקאק מסיים את תפקידו (פעם שנייה, שהוא עוזב את תפקידו) ועובר לרשות להגבלים עסקיים?” תגובה לא קיבלנו. ככל שנקבל תגובה, נעדכן בהתאם.

אולם, לא היינו זקוקים לתגובה (שכרגיל לא תגיע), כי יאיר חקאק, עובד מדינה בעל חוש הומור מאוד מפותח, ושכבר פרש מהמשרד ב- 2016 וחזר, הודיע בעצמו על פרישתו השנייה בפייסבוק.

היות ולא הצלחתי לזהות שום חתימה של יאיר חקאק על איזה מסמך מדיניות של משרד התקשורת בשנים בהן מילא את התפקיד של ראש אגף תכנון מדיניות ושום סעיף בתכניות השנתיות והרב-שנתיות של משרד התקשורת לא בוצע כמתוכנן או בכלל, המשרד התנהל ללא הכוונתו. למעשה, המשרד פעל בתקופה זו במרץ בכיוון אחר לגמרי. המדיניות היחידה של המשרד, שזיהינו בשנים האחרונות, הייתה: לעזור ב”דמי הכיס” לאיזה אזרח אלמוני בשם שאול אלוביץ’,  מדיניות, שהתהפכה לאחרונה והפכה להיות למדיניות של עזרה דווקא למתחרים של אותו אזרח שאול אלוביץ’.

אני מקווה, שברשות להגבלים עסקיים ההצלחה של יאיר חקאק תהיה גדולה יותר ולתועלת הציבור (בלבד). נאחל לו הצלחה בדרכו החדשה ונקווה, שמחליפו אכן ישפיע על מדיניות המשרד, מה שהוא (כנראה) לא הצליח”.