האם משרד היועמ”ש יפנה למשרד התקשורת ויתעניין בפרטים לצורך רכישת מגרסה מדגם דומה לזה של “המגרסה של שמילה”?

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ הירבה במהלך שבע שנות קיום האתר שלו להשתמש בביטוי ‘המגרסה של שמילה’: כוונתו למימון (מוני) שמילה המשנה למנהל הכללי ומנהל מינהל הנדסה במשרד התקשורת.

לטענת אבי וייס, באותה מגרסה נגרסו כל הפניות והתלונות הרבות מספור שהגיעו ועסקו בנושאי תקשורת שונים בארץ שהמשרד מופקד עליהם.

= = = = = = = = = = = = =

ב- 5 באפריל 2020 בשעה 10:00 פירסם אבי וייס באחד האייטמים שלו עידכון בו כתב כי הוגשה על-ידו תלונה נוספת ליועץ המשפטי הממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט ואף צירף קישורים לטופס התלונה שלו וכן את מייל אישור הקבלה האוטומטי על תלונות מעין אלה.

= = = = = = = = = = = = =

אם עוסקים באבי וייס וביועץ המשפטי לממשלה, כאן המקום להזכיר שני דברים שפירסמתי לאחרונה באתר זה:

■ דריכות וכוננות בלשכת היועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט ובקרב “צמרת” משרד התקשורת: אבי וייס  עורך ‘טלקום ניוז’ הודיע ב- 4.3.2020 כי אם עד סוף השבוע לא יקבל תגובה נאותה לשאלה דחופה (ששלח באותו היום לשר התקשורת דוד אמסלם ולצמרת משהת”ק בנושא שימוע שפירסם המשרד), אזי יעביר “הנושא ליועמ”ש בבקשה לפתוח בחקירה פלילית גם בנושא הזה”; כיוון שסוף השבוע חלף, אולי יואיל בטובו מומחה הטלקום [נצ”מ (בדימוס) בדרגת כתף] להזכיר לנו כמה פעמים, בשנים האחרונות, פנה ליועמ”ש לפתוח בחקירה פלילית ומה תכל’ס יצא מכל הפניות הללו?

■ בעקבות פנייתו הצפוייה של אבי וייס  עורך ‘טלקום ניוז’ ליועמ”ש נגד שר ו”צמרת” משרד התקשורת, להלן תזכורת למקצת מהתבטאויותיו של מומחה הטלקום לגבי ד”ר מנדלבליט: “ממציא כזבים בקצב מדהים”; “היועמ”ש בד”כ ‘לא סופר אותי ממטר’ “; “הטעויות והכזבים במכתב היועמ”ש אלי”; “הוכיח שהוא מנותק לגמרי מהמציאות וגם לא יודע לקרוא חוקים ותקנות הכתובים בלי ניקוד. מדהים מה יצא תחת ידו של היועץ משפטי לממשלה. שפל מדהים ומזעזע במערכות אכיפת החוק בישראל”. וזה רק לקט קטן של מיטב הפנינים. מזל שתמיד ניתן להאשים את ‘הקליקה המשפטית’ וה- Deep State.

= = = = = = = = = = = = =

ואם זה לא מספיק, הרי עוד כמה ‘פנינים’ של אבי וייס לגבי היועץ המשפטי לממשלה:

+ רק ב- 22.12.2019 טען אבי וייס כי “היועמ”ש ד”ר מנדלבליט הוא המכשול החמור ביותר לשלטון החוק בישראל”.

+ כמעט חודשיים קודם לכן הוא טען כי היועץ המשפטי לממשלה עו”ד מנדלבליט ניסה לכאורה “לתפור לי תיק”.

+ באמצע אוקטובר 2019 כתב וייס כי “לא ברור כיצד עו”ד ד”ר אביחי מנדלבליט מונה ליועץ משפטי לממשלה”. עוד מכל הטוב הזה ניתן למצוא באדיבות גוגל.

= = = = = = = = = = = = =

לא ברור האם את התלונה שלו ליועץ המשפטי לממשלה מתחילת אפריל 2020 שלח  אבי וייס כשהיא מנוקדת עפ”י כל כללי העברית כדי לוודא שד”ר מנדלבליט אכן מבין את מהות התלונה שלו.

לא ברור גם אם אבי וייס אכן מאמין שמישהו יתייחס ברצינות לתלונות שלו כשהוא מתנסח בצורה כזאת. כדאי לזכור כי אבי וייס, מאז התחיל לפרסם את סידרת הכתבות האין-סופיות שלו על תפירת התיקים לראש הממשלה, מרבה לאזכר את עברו המשטרתי: “שירות במשטרת ישראל: 1972-1998, יציאה לפנסיה בדרגת כתף נצ”מ (ניצב משנה) ודרגת פנסיה תת-ניצב”.

למרות שככל הנראה אין לו השכלה משפטית (ויתקן אותי אם אני טועה בעניין ספציפי זה) הרי שמתוקף עברו המשטרתי חזקה עליו שהוא מכיר היטב את סעיף החוק העוסק בהעלבת עובד ציבור וספק אם יוכל לטעון ל”אמת דיברתי” או להיות מוגן ע”י חופש העיתונות.

אולי באמת צריכים בלשכת היועמ”ש לרכוש מגרסה מאותו דגם של ‘המגרסה של שמילה’ שתהיה מיועדת אך ורק לתלונות הללו של מומחה הטלקום מראשון לציון ודומיו?

= = = = = = = = = = = = =

אני מרשה לעצמי לתהות לגבי הסיבות האמיתיות לפניות הללו של אבי וייס ליועץ המשפטי לממשלה.

עד היום הוא לא פירסם רשימה מסודרת של כל פניותיו ליועמ”ש במהלך שבע שנות האתר שלו ומה הייתה התוצאה הסופית של אותן פניות.

= = = = = = = = = = = = =

ב- 28 באפריל 2020 פורסמה החלטה של בית-המשפט העליון בהקשר לשורה של עתירות [בג”ץ 2592/20, בג”ץ 2593/20, בג”ץ 2594/20, בג”ץ 2609/20, בג”ץ 2612/20 ובג”ץ 2649/20]. כבוד השופט יצחק עמית כתב בין היתר בהחלטתו: “אך אתמול דחיתי את בקשת היועץ המשפטי לממשלה למתן ארכה, באשר הטעם העיקרי שהודגש בבקשה היה רצונו של היועץ המשפטי לממשלה לקבל תחילה את תגובות יתר המשיבים לעתירה.

“כעת, עולה מהבקשה כי לנוכח צוק העתים, והעניינים הדחופים הרבים המונחים בימים אלה לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה, לרבות כאלו הקשורים למשבר הקורונה, לא מתאפשר ליועץ המשפטי לממשלה לעמוד בלוח הזמנים. בנסיבות אלה, איני רואה מנוס אלא להיעתר לבקשה, וזאת מבלי שנעלמה מעיניי התנגדותם של חלק מהמשיבים”.

יש אכן לקוות כי “לנוכח צוק העתים, והעניינים הדחופים הרבים המונחים בימים אלה לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה, לרבות כאלו הקשורים למשבר קורונה“, אבי וייס יתאפק לפני שהוא מעמיס על לשכת היועמ”ש את התלונה הבאה שלו נגד “צמרת משרד התקשורת”.

ואולי בכלל כדאי שאבי וייס ימתין עוד טיפה, עד למציאת חיסון לקורונה, עד אשר יפנה שוב לד”ר מנדלבליט שממילא עמוס כרגע בעבודה.

= = = = = = = = = = = = =