האם כניסת שר התקשורת החדש לתפקידו מבשרת שה”לוחם היחיד בעוולות משרד התקשורת” כבר לא יצטרך להילחם עוד? האם במשהת”ק תם עידן ה’עוולות’?

ב- 19 במאי 2020, בשעה 06:40, פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם שבמסגרתו כתב את הדברים הבאים: נאחל לשר החדש ח”כ יועז הנדל ולמנכ”לית החדשה – לירן אבישר בן חיים,  הצלחה במילוי תפקידם. “100 ימי חסד” לא יהיו,  לנוכח מצב החירום, שבגינו הממשלה הזו הוקמה ולנוכח מצב שוק התקשורת.

ועל כך בהחלט ניתן לתהות: מאה ימי חסד לא יהיו? שנייה-של-חסד אפילו לא הייתה אז לפני שנתיים וחצי.

עד כה לא ראיתי שאבי וייס פירסם אייטם ספציפי לרגל כניסתו של ד”ר שלמה קרעי לתפקיד שר התקשורת החדש והחליף בתפקיד את ד”ר יועז הנדל.

הדבר היחיד שעשה (אם איני טועה) הוא לפרסם אייטם שכותרתו: הפרקליטות בשת”פ עם הנהלת משרד התקשורת “סינדלו” את ד”ר שלמה קרעי. [לגבי הסנדלים ש’הוענקו’ לד”ר קרעי, הרי שבתחילה סווג האייטם הזה ב’טלקום ניוז’ כ- ‘בלעדי’, בהמשך הוא שונמך ל’ראשונים לדווח’ ובלילה בין מוצאי שבת לראשון, הוא שונמך שוב – כמיטב המסורת – ל’חדשות מקומיות’].

באותו האייטם כתב אבי וייס כי מעניין יהיה לראות את תגובת שר התקשורת החדש, ד”ר שלמה קרעי […] זאת לאור עמדתו הידועה נגד ‘שלטון הפקידים’ וניסיונם לכפות דעתם על השר הנבחר, ולאור רגישותו החברתית של השר”; “מעניין יהיה תחילה לראות את תגובתו של השר החדש ד”ר קרעי להתנהלות הנ”ל.

כלומר, אבי (מומחה הטלקום) וייס [זה שזכה לכינוי ‘הלוחם היחיד בעוולות משרד התקשורת’] לא טורח לומר לנו כמה ימי חסד בדיוק הוא מעניק לשר התקשורת החדש. למה? לאבי וייס הפתרונים.

= = = = = = = = = =

אגב, שימו לב שזו אינה טעות שלי: באותו האייטם מ- 19 במאי 2020, עוד קודם שנכנסה לתפקידה כמנכ”לית המשרד, עוד בטרם הספיקה ‘לחמם את הכיסא’, אבי וייס כבר הצליח לשבש את שם משפחתה.

עם נישואיה של הגברת לירן אבישר נוסף לשמה מבית גם שם משפחתו של בן זוגה – בן חורין.  לתשומת-ליבך אבי וייס:  לא בן חיים אלא בן חורין.

ודרך אגב, באותו האייטם מ- 19 במאי 2020, בכותרת המשנה, דווקא כתב אבי וייס את שמה של המנכ”לית בצורה נכונה…

= = = = = = = = = =

ב- 22 באוגוסט 2022 כתב אבי וייס בין היתר באייטם באתר שלו: למשרד התקשורת אין תקומה כמשרד ממשלתי: האפשרויות הן או חיסולו והפיכתו לאגף במשרד הכלכלה והתעשייה, או הפיכתו לגוף עצמאי מחוץ למערך משרדי הממשלה (בדומה לרגולטורים לתקשורת בעולם הנאור) […] ראוי לפרק את המשרד ולהפוך אותו לאגף במשרד הכלכלה. או להקים “רשות לאומית לתקשורת”, כמו שיש בכל מדינה מתוקנת, אבל זה קרוב לוודאי לא יקרה בקרוב (או בכלל)”.

למרות הדברים הללו, מסתבר כי לא הקשיבו לאבי וייס ובכל זאת הקימו את משרד התקשורת ומינו לו שר חדש. וזה אחרי ולמרות כל הפעילות הבלתי נלאית שלו בתיקי האלפים.

= = = = = = = = = =

במהלך יום השבת (14.1.2023) אבי וייס – שבעבר הצהיר חגיגית כי אינו מפרסם דברים במהלך שבתות ומועדי ישראל אלא לאחר צאתם – נשאל בטוויטר ע”י יואלה: “מזעזע!!!! האם החומר הזה הועבר לשר שלמה קרעי?”

אבי וייס השיב, בצניעותו: “הוא בין הקוראים שלי. אבל [ה]אם קרא את זה? לא יודע. תשאלי אותו….”.

= = = = = = = = = =

מאז שנכנס שר התקשורת החדש לתפקידו, הספיקו במשרד לפרסם שימוע חדש, כפי שדיווחתי כאן. בסופו של הדיוווח שלי כתבתי: עד מועד פרסום ידיעה זו לא הגיב עליו אבי [הידוע בטוויטר גם כ- מוטקה53] וייס מומחה הטלקום, כפי שלא הגיב על מספר שימועים אחרים של משרד התקשורת שפורסמו לאחרונה. בעבר נהג לכתוב שמדובר בשימועים מיותרים והזויים, כלשונו. הכיצד אנו אמורים לגבש דעה לגבי כל השימועים הללו בהיעדר חוות דעתו המלומדת והמנומקת של ‘הלוחם היחיד בעוולות משרד התקשורת’?

= = = = = = = = = =

ביום שלישי, 3.1.2023, בשעה 02:15 [זו אינה טעות שלי] אבי וייס כבר שלח שאילתה ראשונה לשר התקשורת החדש: “שאלה בעניין מחטף של משרד התקשורת בעניין גימלאי המשרד, ממש ערב כניסת השר“.

ב- 6 בינואר 2023 הוא פירסם עדכון באחד האייטמים שלו: “נשלחה שאילתה לשר התקשורת החדש בנושא הנדון כאן למעלה. טרם התקבלה תשובה. ככל שתתקבל, נעדכן בהתאם“.

מסתבר כי השאילתה נשלחה באמצעות המייל דווקא אל דוברות משרד התקשורת, כמכותב הראשי, ואילו לשכת שר התקשורת כותבה רק כ- CC.

עד היום, 18 ימים מאז משלוח הפנייה הזאת של אבי וייס, הוא לא פירסם מה הייתה התגובה של שר התקשורת החדש ו/או דוברות משרד התקשורת לשאילתה זו.

האם, חס וחלילה, נחזור אל הימים העליזים בהם אבי וייס הירבה להשתמש שוב ושוב בדברים הבאים שלו: תשובה/תגובה לא קיבלתי. לא שלא ניסיתי לקבל תשובה/תגובה. ככל שאקבל תשובה/תגובה, אעדכן בהתאם. אין צורך להיות במתח. קוראינו הוותיקים יודעים כי הסיכויים לקבל תשובה הם כמו הסיכויים שאסע לנתב”ג ואקח טיסה ישירה לשמש/למאדים (בלילה זה בכלל לא מסוכן).

ובכלל, מעניין אותי מתי (אם בכלל) יחול השינוי ואבי וייס יתחיל, כבעבר, להטיל ביקורת (מקצועית) על שר התקשורת הנוכחי (אם בכלל). אני אהיה כאן לדווח על כך.

= = = = = = = = = =

ואפרופו, בהקשר זה: ביום שישי, 6 בינואר 2023, בשעה שאינו מציין, אבי וייס פירסם כאמור עדכון באחד האייטמים שלו וגם כתב בו כי “במקביל, רפי הוידה (גימלאי המשרד, לשעבר מ”מ המדען הראשי של משרד התקשורת) פנה למבקר המדינה ולגורמים נוספים, בנושא זה“.

אלא כשקוראים את המייל ששיגר רפי הוידה למבקר המדינה, רואים מנוסח המייל של מר הוידה כי הוא שיגר את המייל שלו דווקא יום לאחר מכן, יום שבת, 7 בינואר 2023, בשעה 09:15, ולא ביום שישי – מועד העדכון שציין אבי וייס.

כיצד ידע אבי וייס מה רפי הוידה יעשה למחרת היום ומה יכתוב במייל שלו? לאבי וייס הפתרונים. אולי יש לו כדור בדולח כלשהו.

לגבי מר הוידה ואזכורו באייטמים שמפרסם אבי וייס, כבר כתבתי בעבר ש”[…] היה זה מן הראוי שבכל אייטם שכזה תציין גילוי נאות שאתה והאדון הוידה הייתם פעילים יחדיו באיגוד האינטרנט הישראלי לפחות בשנת 2009″.

= = = = = = = = = =

הערה: כמו תמיד, אני שומר לעצמי צילומי מסך לגבי כל הדברים שאני מפרסם למקרה שאבי וייס יכחיש את הנטען כלפיו ו/או שבדיעבד ישנה את הדברים שפירסם ו/או שיתבע דיבה על הפרסומים שלי.

= = = = = = = = = =