האם (גם) במשרד התקשורת מישהו התאהב הפעם במקש ה- #?

בשנים האחרונות פירסמתי מספר ידיעות באתר זה לגבי הדו”ח הרבעוני של משרד התקשורת לגבי התקשרויותיו עם ספקים חיצוניים. דו”ח ההתקשרויות עם ספקים, מכיל את נתוני ההתקשרויות של כל משרד ממשלתי עם ספקים חיצוניים ברבעון מסויים. “הנתונים בדו”ח מסווגים לפי נושא ההתקשרות, שם הספק, סכום ההתקשרות וסיווגים רבים נוספים.

אין המדובר במשהו שהוא ייחודי למשרד התקשורת אלא חובה על כל משרד הממשלה והדו”חות מתפרסמים באתר היחידה הממשלתית לחופש המידע (במשרד המשפטים).

בשעתו נקבע לכל משרדי הממשלה פורמט קבוע באקסל לפירוט ההתקשרויות הללו זולת אם יש סיבה מוצדקת לאי פרסום המידע.

הדו”ח האחרון שפירסמתי לגבי משרד התקשורת היה ב- 9 בינואר 2020 . בהקשר זה ניתן לקרוא גם את הידיעה שפירסמתי ב- 17 באפריל 2020 לגבי התביעה של גימלאי משרד התקשורת נגד המשרד.

= = = = = = = = = = = = = 

ב- 14 במאי 2020 פירסם המשרד דו”ח חדש לגבי התקשרויותיו לרבע הראשון של שנת 2020.

הדו”ח החדש שונה מכל הדו”חות שקדמו לו: במקום לציין את מועדי ההתקשרויות, כפי שצריך להיות וכפי שהיה בכל הדו”חות הקודמים של המשרד, הפעם מישהו במשרד כנראה ‘התאהב’ במקש ה- # או שאולי האצבע ‘נתקעה’ לו על המקש הזה.

הפורמט הקבוע עליו הוחלט בשעתו (כשהוחלט על הנוהל הזה של הפרסום הרבעוני ע”י משרדי הממשלה) באמצעות אקסל כולל בעמודת H ל”תאריך יצירת ההזמנה” ובעמודת I ל”סיום תקופת תוקף”.

בעבר עורך הדו”ח במשרד התקשורת נהג לציין את התאריכים הללו [בהערת אגב: כתבתי מספר פעמים שאותו אדם העמיס, לדעתי, נתונים מיותרים כשפירסם התקשרויות מתקופות אחרות מאלה אליהן מתייחס הדו”ח אבל כש’מנקים’ את הנתונים הללו ניתן לדעת מה היו ההתקשרויות בשלושה החודשים הנתונים].

הפעם, כך נראה, בניגוד לעבר, חידוש שאינו חידוש מרענן: בשתי העמודות הללו בדו”ח החדש לא מופיעים תאריכים מדוייקים אלא רק ########.

למה? ככה.

אני תוהה האם זו המשמעות של חופש מידע לציבור?

וחשוב להדגיש: אין המדובר במשרד שפעילויותיו ברובן המכריע הן חסויות שאפילו לא ניתן לציין את מועדי ההתקשרויות.

יתרה מכך, ניתן לראות שם התקשרויות שבעבר התפרסמו באתר מינהל הרכש הממשלתי (ולגבי חלקן אף פירסמתי ידיעות על כך כאן באתר) כך שמה שמוסתר בדו”ח החדש התפרסם כבר בעבר.

לא התעמקתי בדו”ח החדש. אני משאיר זאת למומחה הטלקום מראשון לציון שאולי יפרסם על כך בקרוב באתר שלו אייטם ‘בלעדי’ ו/או ‘ראשונים לדווח’.

= = = = = = = = = = = = =

אם מוניר קזמל הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד התקשורת ו/או יוחנן שליין חשב משרד התקשורת ו/או דוברות משרד התקשורת ירצו להגיב – תגובתם תצורף לידיעה זו.

מעניין גם מהי דעת היחידה הממשלתית לחופש המידע (במשרד המשפטים) על דפוס פעולה חדש זה של משרד התקשורת שכאמור קיים גם במספר מסויים של משרדי ממשלה אחרים.

= = = = = = = = = = = = =