האם בשנת 2022 יעקב ברדוגו כבר לא ידבר על “מפלגת צלאח א-דין”?

ליעקב ברדוגו הפרשן הפוליטי של גלי צה”ל והכותב גם ב’ישראל היום’ יש חידוד לשוני: הוא מרבה להשתמש (במיוחד בציוציו בטוויטר) בביטוי מקורי משלו – מפלגת צלאח א-דין  – בהקשר של היועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט.

איני מתכוון להיכנס כאן להתבטאות הזאת או לכל ויכוח פוליטי שהוא משום ש- Read IT Now אינו הפלטפורמה לכך אלא לדברים חדשותיים.

יחד עם זאת אציין כי נראה שבשנה הבאה כבר עשוי להסתיים השימוש בביטוי הזה ולא רק משום שד”ר מנדלבליט יסיים את כהונתו כיועמ”ש אלא מהסיבה המפורטת מטה.

= = = = = = = = =

הגוף המפרסם: משרד המשפטים

נושא המכרז: אספקת שירותי ליווי וניהול לפרוייקט מעבר משרדי

מס’ המכרז: 08-2021

מועד אחרון: 4 במאי 2021

הערות: “מטה משרד המשפטים והיחידות השונות מבוזרות כיום במספר מבנים בירושלים וכן בתל אביב, המתאפיינים בריחוק פיזי זה מזה. כך למשל, הנהלת המשרד (השר, המנכ”ל, היועץ המשפטי לממשלה) ממוקמים ברחוב סלאח א-דין, חשבות המשרד ויחידת הרכש במבנה ברח’ המלך דוד ועוד. יובהר כי המעבר כולל יחידות נוספות בנוסף למטה. כמו כן יש מיעוט יחידות שיעברו מתל אביב.

“במסגרת פרוייקט בינוי קריות הממשלה, מרבית יחידות המטה של המשרד מיועדות לעבור למבנה חדש, אשר נמצא בתהליכי בנייה מתקדמים, הממוקם בקריית בן גוריון (קריית הממשלה בגבעת רם, ירושלים).

“לקראת אכלוס הבניין, מעונין המשרד להתקשר עם חברה, אשר תספק למשרד שירותי ליווי וניהול פרוייקט המעבר. מטרת המשרד היא להתקשר עם גורם מקצועי ומנוסה בניהול, תיאום, פיקוח וביצוע של פרוייקטי מעבר ואכלוס של ארגונים גדולי מימדים, על מנת לבצע את המעבר בצורה יעילה, מהירה וחסכונית, וכן על מנת להבטיח אכלוס והתאקלמות מהירים ויעילים במשכן החדש. זאת תוך פגיעה מינימלית ברווחת העובדים והפעילות הסדירה של המשרד.

“מאפייני המשכן החדש ויחידות המעבר — המשכן החדש מוקם במתחם קריית הממשלה בגבעת רם, בכתובת נתנאל לורך 1. שטח בנוי במשכן כ-40,000 מ”ר ברוטו, מחולק לשלושה בניינים – אחד בן 17 קומות והשני בן 5 קומות והשלישי בין 3 קומות. המשכן החדש צפוי לאכלס כ-1,800 עובדים, אשר ייקלטו מיחידות המעבר.

“צפי אכלוס המשכן החדש: רבעון שני – שלישי במהלך שנת 2022“.

בין היחידות לגביהן יחול המעבר: היחידה לחופש המידע (הממוקמת כיום בירושלים), הרשות להגנת הפרטיות ופרקליטות הסייבר (שתיהן ממוקמות כיום בתל אביב).

“המשרד יהיה רשאי להתקשר עם מספר מציעים ולחלק את העבודה ביניהם או כל חלוקה אחרת שיבחר. המשרד אינו מתחייב להתקשר עם מי מהזוכים. ההתקשרות תבוצע בהתאם למגבלות תקציב.

“הזוכה במכרז ימנה איש קשר מטעמו אשר יהיה איש הקשר הישיר עם המשרד, יהיה אחראי וירכז את כלל השירותים הנדרשים נשוא מכרז זה. ככל שלא יאושר תקציב המדינה, ההתקשרות עם הספק הזוכה תמומש בכפוף לאישור ועדת החריגים הפועלת במשרד האוצר”.

[הערה: ההדגשות אינן מופיעות במקור].

* בתשובה לשאלה של Read IT Now לגבי השימוש העתידי במבנה ההיסטורי ברחוב צלאח א-דין במזרח ירושלים (מול בית-המשפט המחוזי) נמסר מדוברות משרד המשפטים כי “עתיד המבנה כרגע נדון בתוך המשרד ולמול מנהל הדיור. במידה ולא יהיה צורך משרדי, נקיים שיח עם מנהל הדיור הממשלתי לשימושים מבחינתו”.

מדוברות משרד האוצר (בשם מינהל הדיור הממשלתי) נמסר בתשובה כי “תהליך התכנון ובחינת החלופות בנושא טרם הסתיים”.

* אולי בקרוב מאוד יואיל אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ להאיר את עינינו ולהסביר מדוע נמשך (כלשונו) שלטון ה- Deep State במשרדי התקשורת והמשפטים ומי באמת אחראי ל- Deep S__t של המצב הזה בכך שמנע מינוי שרים קבועים בשני המשרדים הללו כבקשתו של ח”כ בנימין גנץ.