האם אייטמים שפירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ “עשו נאחס” לחברת דואר ישראל וללקוחותיה?

לאחרונה פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ שני אייטמים לגבי השבתת שירותי דואר ישראל:

7.2.2021 – למרות קביעת בג”ץ, חברת הדואר החלה למכור משחקים וצעצועים בסניפיה;

25.2.2021 – שירותי הדואר שוב יהיו סגורים: ככה זה כשלא יודעים לנהל משרד ממשלתי!

= = = = = = = = = = = = = = = =

תדהמה בחברת דואר ישראל: מערכת Telecom News הפסיקה לספור אותנו

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ טען ממש לאחרונה לגביי כי פירסמתי “טענה מוזרה ביותר” וזאת משום שבראש ובראשונה “הוא [כלומר אני, עורך Read IT Now] לא פנה לקבל תגובה לטענה הזו שלו”.

מעניין שבאותו אייטם שלו עצמו – האייטם הראשון מבין השניים לגבי דואר ישראל — אבי וייס [או, ליתר דיוק – ‘מערכת Telecom News]:

+ לא פנה לדוברות הדואר (נוי קדם מדמון) לקבלת תגובה;

+ לא פנה לשר התקשורת בנימין גנץ ולצמרת משרד התקשורת לקבלת תגובה;

+ לא פנה לרשות החברות הממשלתיות (אליה כפופה חברת דואר ישראל) לקבלת תגובה;

+ לא פנה לנשיאת העליון כבוד השופטת אסתר חיות לקבלת תגובה, בגין ביזיון, לכאורה, של אי כיבוד פסק דין של בית-המשפט העליון.

כל אלה מוזכרים, בצורה זו או אחרת, באותו האייטם של אבי וייס אבל הוא לא פנה אליהם בשאלות ‘דחופות’/’דחופות ביותר’.

למרות שלדברי אבי וייס אני לא מבין איך האתר שלו בנוי ואיך הוא פועל, הרי שכל מה שאני יכול לכתוב הוא לפי מה שאני רואה. וכך ראיתי: האייטם החל כ’בלעדי’, המשיך כ’חדשות עולם ה- ICT‘ ונמשך כ’צרכנות לארגון ולעסק’.

= = = = = = = = = = = = = = = =

אבי וייס עשה לנו נאחס ב- 28.2.2021:

כאמור, האייטם השני של אבי וייס פורסם ביום חמישי, 25.2.2021.

בשבת 26.2.2021 בשעה 08:14 האייטם שודרג מ’ראשונים לדווח’ (הסיווג שניתן לאייטם יומיים קודם לכן, כשפורסם לראשונה) ל- ‘בלעדי’.

במוצ”ש 26.2.2021 האייטם שונמך מ- ‘בלעדי’ ל- ‘חדשות מקומיות’.

ביום ראשון, 28.2.2021 – כך אני יכול לדווח ממקור ראשון – בשעות הבוקר הייתה תקלה במחשבי חברת דואר ישראל שגרמה להשבתת השירות לפרק זמן של 20 דקות לערך בשל ‘נפילת’ רשת המחשבים הארצית שלהם. ואנחנו נאלצנו להמתין את כל הזמן הזה מחוץ לסניף (קורונה, אתם יודעים). תודה לך מומחה הטלקום.

= = = = = = = = = = = = = = = =

המומחיות הרב-דיסציפלינרית של אבי וייס

שני המקרים הללו של ההשבתות נעשו לצורך שדרוג מערכות המחשוב של חברת דואר ישראל ושל חברת בנק הדואר.

בניגוד לאבי וייס אני חושב שהפגיעה בשני המקרים בשירות לציבור הייתה מינימלית. במקרה השני אף מדובר ביום שישי, חג פורים, שאינו נחשב כיום עסקים במגזר הבנקאות בישראל [קיראו כאן ו- כאן].

יתרה מכך, אני מפנה תשומת ליבכם להודעת דואר ישראל – שאבי וייס פירסם בעצמו באתר שלו – בה נאמר מפורשות (לגבי ההשבתה השנייה) כי “בעקבות שדרוג שירותי בנק הדואר והעברת מערך המחשוב, לא יינתנו ביום שישי ה- 26.2.2021, שירותי בנק הדואר ושירותים פיננסיים כלשהם, בכל הסניפים בהם פועל בנק הדואר, במוקד הבנק ובערוצי הדיגיטל של חברת דואר ישראל. ימשיכו ויפעלו כסדרם: מרכזי מסירת החבילות, מוקד 171, אתר חברת הדואר, האפליקציה בנייד והצ’אט, שירות הזמנת “תור בקליק” ועוד. בסניפי הדואר יפעלו כל הפעולות שאינן פיננסיות” והודגש כי “ניתן יהיה לבצע תשלומי חשבונות רגילים (חשמל, מיסים, תשלומי עירייה וכו’) וכן לקבל ולשלוח חבילות” [הערה: ההדגשה – שלי].

מה, אם כן, הנזק הגדול שנגרם לציבור שאבי וייס נזעק למחות עליו?

אבי וייס טוען שיש לאתר שלו בין 70,000 קוראים ייחודיים ל- 200,000 קוראים ייחודיים מידי חודש [אגב, מעניין אותי מה קורה באותם חודשים בהם יש את הנפילה הזאת מ- 200,000 ל- 70,000 בלבד: אין אייטמים חדשים על ‘מתפרת התיקים מצלאח א-דין’?]. אם הוא היה מנהל אתר שיש לו מיליוני טרנזקציות בחודש, לרבות טרנזקציות פיננסיות, ואם היה לו אתר הכולל מספר גדול של מאות אלפי מבקרים, היה יודע שיש צורך לבצע מידי פעם פעולות תחזוקה באתר כזה.

אדרבא, יתכבד אדון וייס ויסביר לנו מתי הוא מצפה שאנשי דואר ישראל ואנשי בנק הדואר יבצעו שדרוגי מחשוב באתרים שלהם? בשבתות? טוב, לא כל אחד מוכן וצריך לעבוד 7X24 כמו שעובד מומחה הטלקום שלנו.

אבל זה לא עולה כסף לכתוב שדואר ישראל לא סופר ממטר ולא מסנטימטר את מנכ”לית משרד התקשורת ולצרף בכל פעם לאייטם כזה את המלל הבלתי נגמר שלו ושהגברת אינה יודעת לנהל משרד ממשלתי. אבי וייס, לעומת זאת, יודע גם יודע איך לנהל משרד ממשלתי. הוא עושה זאת מידי יום ממרומי הבניין ברח’ גולדה מאיר 13 בראשון לָצוֹן. באמצעות המקלדת שלו.

= = = = = = = = = = = = = = = =

‘כלכליסט’: תקלה תקשורת בחברת דואר ישראל ביום שישי האחרון

אביאור אבו דיווח ב’כלכליסט’ ביום שישי, 12.3.2021, כי “שירותי דואר ישראל מושבתים מהבוקר בשל תקלת תקשורת רחבה; התקלה משפיעה על כלל השירותים שמבוצעים באשנב וכן על מסירת דואר וחבילות ושירותי בנק הדואר. בחברה סרבו להגיב. בימים אלה נמצאת החברה בתהליך הפרטה של 20% ממניותיה למשקיע פרטי, כשבהמשך יופרטו 20% נוספים לציבור”.

בידיעה נאמר בין היתר כי “התקלה משפיעה על כלל השירותים שמבוצעים באשנב וכן על מסירת דואר וחבילות ושירותי בנק הדואר. בשלב מסוים חלק מהשירותים חזרו לעבוד אך חוו איטיות משמעותית, וכעת הם שוב מושבתים. עובדים בחברה מוסרים כי מערכות הדואר חוות תקלות רבות מאז ששודרג מערך המחשוב לפני שבועיים”.

= = = = = = = = = = = = = = = =

אפילוג

איני יודע אם אבי וייס שם לב לכך אבל לפני כשבוע פורסמה ההודעה הבאה מטעם הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. אם היה שם לב, אני מדמיין לעצמי את ה’מטעמים’ שהיה עושה מהדברים, במיוחד לגבי דואר ישראל ומנכ”לית משרד התקשורת.

בכותרת ההודעה נאמר:  צמצום מערך השירותים הניתנים בעמדות “על-הקו” החל מיום רביעי ה-3 במרץ ועד יום שבת ה-6 במרץ.

בכותרת המשנה של ההודעה נאמר: בעקבות העברת מערך המחשוב של בנק הדואר למשרדיהם החדשים במודיעין, יצומצמו השירותים הניתנים בעמדות באופן מהותי.

בהודעה עצמה נאמר: “לצורך מתן גיבוי ניתן יהיה להמשיך להנפיק כרטיסי רב קו בעמדות של אגד בלבד. ביתר העמדות ניתן יהיה לבצע טעינות בלבד. שימו לב כי בכלל העמדות לא יינתנו שירותי שחזור חוזים והחזרים/זיכויים. אנא היערכו מראש. ניתן להמשיך לבצע פעולות הטענה ורכישת כרטיסים אנונימיים בשירותי האון ליין ובנקודות ההפצה. עמדות על הקו יחזרו לפעול באופן מלא בבוקר יום ראשון ה-7 במרץ. עימכם הסליחה”.

לפחות חסכתי ממנכ”לית משרד התקשורת אייטם נוסף של מומחה הטלקום בו הוא מראה בצורה חד-משמעית שגם במקרה זה, כמו במקרים הקודמים, הדואר אינו סופר אותה ממטר, אפילו לא מסנטימטר.

= = = = = = = = = = = = = = = =