האם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ החל לכתוב על עצמו בגוף שלישי?

19:24 23.10.2021

קטגוריות: כללי

תגים: ,

איני יודע אם קוראי האתר ‘טלקום ניוז’ של אבי וייס שמו לב לכך אבל לאחרונה היו לפחות שני מקרים בהם מערכת ‘טלקום ניוז’ החלה לכתוב על… כן, לא פחות מאשר על אבי וייס, המייסד, העורך בפועל (עורך, לא עיתונאי, כפי שהוא טורח להדגיש).

במילים אחרות: כל מערכת ‘טלקום ניוז’ מתכנסת לכתוב אייטם בו היא מתייחסת לעורך הראשי שלה.

במשך 8.5 השנים בהן ‘טלקום ניוז’ קיים, אבי וייס לא טרח, לדעתי, לכתוב ולציין מי בדיוק אותם אנשים אשר כותבים בפועל כאשר מתפרסמים בו אייטמים תחת הכותרת הסתמית ‘מערכת Telecom News’. [ואיני מתכוון למה שכתוב בתחתית האתר שלו לגבי “המערכת”: ‘כתבים וחוקרים: האתר מסתייע בכתבים ובחוקרים בארץ ובחו”ל בתחומים המגוונים של עולמות הטכנולוגיה הנסקרים באתר’].

= = = = = = = = = = = = =

ביום חמישי, 21.10.2021, בשעות אחה”צ פורסם אייטם שכותרתו: יועז הנדל “תוקף בחריפות” את חברת הדואר אך מעניק לה הטבות מפליגות.

באותו אייטם, אי-שם לאחר מלל אין-סופי, מגיעים לפיסקה הבאה: “לאור האמור לעיל פנה אבי וייס ב-19.10.21 לשר התקשורת,  יועז הנדל, ולצמרת המשרד את השאלות הבאות: שלום רב”, וכאן בא הנוסח המלא של פניית אבי וייס, עליה מדווחת כל מערכת ‘טלקום ניוז’. מייד לאחר מכן מגיעה השורה: “השר או המשרד לא טרחו להשיב לשאלות ודי ברור למה” [לפחות לא המשפטים האלמותיים (זכויות יוצרים לאבי וייס): לא הצלחתי לקבל תגובה, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל, אעדכן בהתאם. לא להיות במתח, הסיכויים שאקבל תגובות, הם בערך כמו הסיכויים שאסע כעת לנתב”ג ואקח טיסה ישירה להתיישב במאדים [או] … טיסה ישירה לשמש (זה לא מסוכן, אם טסים בלילה”; “תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי לקבל. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו הוותיקים, יודעים שתגובה לא אקבל. די ברור למה].

אגב, פרט מעניין הוא שמצויין באייטם הזה את 15:30 כשעת הפרסום ואילו אתר אגרגציית חדשות העוקב בקביעות אחר פרסומיו של אבי וייס מציין את שעת הפרסום דווקא כ- 15:05.

כשפורסם האייטם הזה ביום חמישי בצהריים, הוא סווג כאייטם ‘בלעדי’. אלא שהסיווג הזה היה קצר מועד: בעיצומו של יום השבת, 23.10.2021, בשעה 13:30, החליט אבי וייס – משום-מה (וממש-ממש גם לא בפעם הראשונה) – לשנות את הסיווג ושינמך אותו ל’ראשונים לדווח’. בעצם, ייתכן כי זו לא החלטה של אבי וייס אלא של כל מערכת ‘טלקום ניוז’ שהתכנסה לצורך כך במיוחד במהלך השבת.

זה הזכיר לי שב- 6 באוקטובר 2021 בשעות הבוקר כבר התכנסה כל מערכת ‘טלקום ניוז’ ופירסמה אז אייטם תחת הכותרת: בנק ישראל הטיל קנס על בנק הדואר אך הנושא הסתבך.

אז נאמר באותו אייטם כי “לאור תגובתה הנ”ל של חברת הדואר, שלח אבי וייס ב-5.9.21  את השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר ומנכ”לית) בזו הלשון:” וכאן מגיע הנוסח המלא של הפנייה.

חשבתם שנגמר? אז זהו שלא: בהמשך האייטם נכתב: “קוראי האתר כבר יודעים שהוא לא יקבל שום תשובה. די ברור למה (רוצים להסתיר את הכאוס והעבירות, לכאורה, מהציבור). לא רק שמתעלמים משאלותיו, כאילו הבעיה תיעלם אם לא משיבים לו (בניגוד לחוק) (…) אולם הוא לא הסתפק בכך, וחזר לנבור בחשיפות בחשיפות הקודמות שלו, בנוגע לחברת הדואר”. מי זה “הוא”? מיודענו אבי וייס.

= = = = = = = = = = = = =

אבי וייס טען בעבר שאיני מבין כיצד האתר שלו מתנהל. אולי, אם כן, הגיעה העת להסביר מדוע מתפרסמים אייטמים כאלה בהם נראה, לכאורה וכביכול [“חזקת החפות” כפי שהוא אוהב לכתוב], הוא כותב על עצמו בגוף שלישי? האם זאת בשל צניעות יתרה?