האיחוד האירופי: עדיין אין הסכמים והדיונים בקרב שרי התקשורת נמשכים

שרי התקשורת של האיחוד האירופי (European Union) שנפגשו ב- 27 בנובמבר 2014 לא הגיעו להסכמים ביניהם. כך דיווח השר הוולנדי בפרלמנט בארצו.

בדיונים השתתף גם Günther Hermann Oettinger  הנציב האירופי לכלכלה ולחברה דיגיטלית (שנכנס לאחרונה לתפקידו) והם עסקו בשורה של נושאים כמו נייטרליות הרשת (net neutrality), דמי נדידה (roaming), גישה לאתרים ממשלתיים [התאמה של כל האתרים והדפים שלהם – בהווה ובארכיונים – לגישה של בעלי מוגבלויות] ונושאי אבטחת רשתות ומידע.

ההערכות הן שלא יהיו הסכמות לפני סוף השנה האזרחית הנוכחית.

בינואר הקרוב לטביה תהיה הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי והיא תוביל את המשך השיחות לאחר שמרבית המדינות החברות חשו צורך בזמן נוסף לעבודה על הפרטים הטכניים וניסוח החלטות סופיות.

המפגש הרשמי הבא של שרי התקשורת באיחוד צפוי להיות ב- 12 ביוני 2015.

יצויין כי הפרלמנט האירופי (European Parliament) קיבל מוקדם יותר גירסה משלו לחקיקת טלקום.

Body of European Regulators for Electronic Communications, BEREC – הגוף של רגולטורי התקשורת באיחוד האירופי – פירסם נייר עמדה לגבי נושא דמי הנדידה באיחוד האומר כי לא אפשרי עתה לחסל לחלוטין את דמי הנדידה. הפרלמנט האירופי קיבל החלטה באפריל 2014 להפסקה מוחלטת של גביית דמי נדידה בקרב מדינות האיחוד כשההפסקה תחל לכל המאוחר בסוף שנת 2015.

הדבר עורר התנגדות בעיקר בקרב המדינות הדרומיות באיחוד בהן למפעילי הסלולר יש נתח גדול יותר מההכנסה בעקבות דמי נדידה. ביטוי לכך ניתן החודש ע”י Fatima Barros  נשיאת National Communications Authority, Anacom, רגולטור התקשורת בפורטוגל שטענה כי ביטול דמי הנדידה לחלוטין בשנה הבאה יפגע בארצה. היא אמרה כי יש סכנה שהמדינות הצפוניות יותר באירופה, הנחשבות עשירות יותר ואזרחיהן מרבים יותר בנסיעות, הן שירוויחו מביטול דמי הנדידה, ואילו המדינות הדרומיות, שהן המארחות את אותם תיירים ואזרחיהן ממעטים בנסיעות מחוץ למדינה, ‘ייענשו’ מצד זה בעיקר עי הגדלת התעבורה ברשתות התקשורת ופגיעה שאיכות השירות בשל כך, מה שייאץ הגדלת ההשקעות ברשתות התקשורת.

לדברי BEREC יש הבדל ניכר מידי בין המחירים הסיטונאיים והקמעונאיים במיוחד בתחום הנתונים הניידים מכדי שאפשר יהיה לנקוט בצעד זה כבר בשנת 2015.

אסדרת הנדידה הקיימת דורשת שהאיחוד האירופי יבחן באמצע שנת 2014 את השפעתה.