האיחוד האירופי מטיל עיצומים אישיים על מנכ”ל חברת ביומטריה בלראוסית החשוד בסיוע לשלטונות המדינה בדיכוי פעילות האופוזיציה נגדם

לאחר שכבר הוטלו עיצומים על חברה בלארוסית (Synesis) המייצרת כלי זיהוי פנים (Facial Recognition) בשם Kipod  שעפ”י החשד נעשה בהם שימוש בידי המשטרה המקומית נגד הפגנות מתנגדי הממשלה הנוכחית, עתה מטיל האיחוד האירופי עיצומים גם על מנכ”ל החברה Alexander Shatrov. העיצומים כוללים בין השאר הקפאה של נכסים.

הכלים של החברה מאפשרים לכאורה למפעיליהם להזין תמונות פנים למערכת אשר עוברים התאמה ביומטרית כנגד וידיאו דיגיטלי של אנשים ובמקרה הספציפי – אלפי אנשים המשתתפים בהפגנות.

בתגובה לעיצומים נטען ע”י החברה כי הכלים שלהם רק מחפשים פנים ספציפיות לפי תמונות המסופקות בידי משרד הפנים של בלארוס וכי הם לא מזהים פנים בהמון.

עפ”י דיווחים בעיתונות, החברה מתכוונת להתקין ברחבי בלארוס 13,000 מצלמות המבוססות על המערכת, עד סוף שנה זו. כלי תקשורת שונים אף מצביעים על כך שהחברה מטשטשת עובדות בסיסיות עליה ומסתירה מידע לגבי רמת הדיוק של האלגוריתמים הביומטריים שלה וכיצד נעשה בהם שימוש.

החברה מציינת את העיר מינסק, בירת בלארוס, כמקום המטה שלה ובמקרים אחרים – את רוסיה, ביתו של המנכ”ל שלה. לגבי מספר עובדיה יש גירסאות שונות החל ממאה עובדים וכלה ב- 1,000 עובדים.

מעניין לציין כי החברה והמערכת שלה מופיעים ברשימת Intel AI Builders של חברת אינטל העולמית – כאן.