האזרחים בברזיל יוכלו לדרג את השירותים הדיגיטליים הממשלתיים במדינה; הדירוגים יתפרסמו על בסיס חודשי

07:59 02.02.2022

קטגוריות: ברזיל (BRIC) מימשל/מימשל זמין

תגים:

עפ”י החלטה של משרד הכלכלה הברזילאי שפורסמה ב- 25.1.2022, אזרחי המדינה יוכלו לדרג את רמת השירותים הדיגיטליים שמעמידה הממשלה לרשותם. זאת לאחר שהממשלה הפדרלית בברזיל קבעה סטנדרטי איכות מינימליים עבור השירותים המקוונים שלה. דירוגי רמות שביעות הרצון אמורים יהיו להתפרסם מידי חודש לציבור.

ההחלטה שפורסמה בשבוע שעבר אומרת כי הערכת רמת שביעות הרצון מיועדת להבטיח שלמשתמשים הזכות להשתתף בהערכת השירותים הציבוריים באמצעות “כלי איסוף נתונים מותממים מספקים, פשוטים ואמינים”.

בנוסף, ההערכה גם מיועדת לספק מידע טכני כדי לתמוך בעיצוב, ניטור ושיפורים מתמשכים בשירותים הציבוריים מנקודת המבט של המשתמשים.

לדברי הממשלה הברזילאית, שירותים דיגיטליים ציבוריים יעברו הערכה במונחי שביעות הרצון והאיכות הנתפסת בהתבסס על ניסיון האזרחים עם השירות הספציפי (בדירוג של חמש אפשרויות). בין המדדים שייבדקו: בהירות המידע המסופק, קלות השימוש, איכות ערוצי התקשורת המסופקים, זמינות השירות והעלות/המאמצים הנדרשים כדי להשיג את השירות המקוון.

מאז הדיגיטציה של השירותים הציבוריים בברזיל, חלה תאוצה בהם בשנת 2019 וכיום כ- 3,400 שירותים אזרחיים שונים מסופקים באופן מקוון (או, 72% מכלל השירותים המסופקים בידי הממשלה הפדרלית). המטרה היא שכל השירותים הממשלתיים יהיו זמינים באופן מקוון במהלך השנה הנוכחית.

אשתקד העריכה הממשלה כי יותר מ- 60% מהאוכלוסייה המקוונת במדינה (או, כ- 84 מיליון איש) משתמשת בשירותים ממשלתיים מקוונים. הנתונים גדלו במהלך תקופת קורונה. השירותים הממשלתיים המקוונים הניבו חיסכון ממשלתי של 580 מיליון דולר, כשמתוך נתון זה 430 מיליון דולר קשורים בחיסכון בזמן ובכסף מבחינת האוכלוסייה והיתר – חיסכון עבור הממשלה.