האוצר: הייתה פריצת דרך משמעותית אמש במו”מ בין האוצר והתקשורת להסתדרות ונציגי העובדים ברשות השידור אך אין עדיין הסכם; ניכנס למו”מ ‘צפוף’ בתקופה הקרובה

בפתח ישיבת הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק השידור הציבורי בכנסת ב- 19 ביוני 2014 אמר נציג האוצר עופר מרגלית כי הייתה פריצת דרך משמעותית אמש במו”מ בין האוצר והתקשורת להסתדרות ונציגי העובדים ברשות השידור אך אין עדיין הסכם. “ניכנס למו”מ ‘צפוף’ בתקופה הקרובה”. יו”ר הוועדה ח”כ קארין אלהרר בירכה על ההתקדמות במשא ומתן ואמרה כי “דעתם וזכויותיהם של עובדי הרשות חשובות לנו”.

בישיבה השתתפה גם השופטת בדימוס ונשיאת מועצת העיתונות דליה דורנר שהביעה דעתה על הצעת החוק החדש: “חוק השידור הציבורי שסוגר ארגון ציבורי בצורה דרמטית ומביא לפיטורי 2,000 עובדים ובונה ארגון מחדש, אני כאזרחית – ואומר זאת בלשון פרלמנטרית –  רואה בו בעייתי. זהו חוק מאוד קיצוני”.

השופטת דליה דורנר הדגישה במיוחד את קול ישראל ואמרה כי “בחוק השידור הציבורי צריך להיות פרק ספציפי על הרדיו. הוא פועל מצויין מקצועית וכלכלית. למה לפטר את כל העובדים בקול ישראל? הנכס הראשי של רשות השידור – העובדים שלה”.

בהמשך הציעה השופטת דורנר כי נשיא בית-המשפט העליון הוא שיציע לשר התקשורת מי יהיה השופט בדימוס שיכהן כיו”ר וועדת האיתור בגוף המשדר החדש. עוד הציעה השופטת דורנר כי יהיה חוק מעבר שישאיר את העיתונאים שימשיכו לעבוד בתקופת זמן מוגדרת (למשל, 5 שנים) ובתקופה זו ינהלו מכרזים. “אסור לפטר את כל העיתונאים, זה פוגע בחופש הדיבור”.

בישיבת הוועדה שהתקיימה ב- 18 ביוני 2014 הוחלט כי מספר חברי מועצת תאגיד השידור הציבורי יעלה מתשעה לעשרה כאשר לפחות מחצית יהיו נשים. זאת בעקבות הצעה של חברות הכנסת עליזה לביא ותמר זנדברג.

עפ”י פורטל הוועדה, דיוניה יימשכו ארבעה ימים בשבוע במהלך שלושה השבועות הקרובים עד 10 ביולי 2014.

הערת עורך Read IT Now: בימים שלישי ורביעי (17-18.6.2014) לא התקיים שידור ישיר של דיוני הוועדה בפורטל הוועדה באתר האינטרנט של הכנסת. בתשובה לפנייתי כתבה מנהלת הוועדה עידית חנוכה כי חלק מדיוני הוועדה המיוחדת מתקיימים באולמות שלא ניתן לשדר מהם לפורטל האינטרנט.אציין כי ביום שני רק חלק מהדיון שודר בשל תקלה טכנית”.