דיון בקונגרס בנושא ‘הלחימה באיומים על הביטחון הלאומי של ארה”ב כתוצאה מנפיצות רוגלה מסחרית זרה’: “אנו רואים רק את קצה הקרחון של השימוש ברוגלת Pegasus”

13:31 02.08.2022

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים:

וועדת המודיעין בקונגרס האמריקני [House Intelligence Committee] קיימה ביום רביעי (27.7.2022) דיון בנושא ‘הלחימה באיומים על הביטחון הלאומי של ארה”ב כתוצאה מנפיצות רוגלה מסחרית זרה’. חלק גדול מהדיון נסב סביב מערכת פגסוס של חברת הסייבר ההתקפי הישראלי NSO Group.

חברי הוועדה [בראשה עומד Representative Adam Schiff, D-CA] שמעו את עדויותיהם של John Scott-Railton חוקר בכיר ב- Citizen Lab/Munk School/University of Toronto, ראש קבוצת ניתוח האיומים בחברת גוגל Shane Huntley, וכן Carine Kanimba (בתו של מי ששימש השראה לסרט מלון רואנדה), אזרחית אמריקנית שנולדה ברואנדה, ובעצמה נפלה קורבן למעקב של פגסוס.

בתקופה האחרונה פעלה הוועדה במטרה לאסור ריגול סייברי ואף להעניש ממשלות זרות המשתמשות בכלים כאלה כנגד אזרחים וישויות אמריקנים.

הוועדה אף מקדמת הצעת חוק שתאסור מסוכנויות ביון אמריקניות לרכוש ולהשתמש ברוגלה מתוצרת זרה, תחסום הסכמים של חברות האמריקניות המשקיעות בטכנולוגיה זרה כזו ותעניק לנשיא ארה”ב את הסמכות לפגוע במפתחי כלי ריגול ( Snoopware), במנהליהם ובממשלות זרות המשתמשות בכלים אלו נגד פקידים אמריקנים.

יו”ר וועדת המודיעין אדם שיף התחייב בדיון “לשים דגש רב יותר על האיום הזה”. הוא כינה את פגסוס ודומותיה כ”איום על האמריקנים” והצביע על דיווחים עיתונאיים אשתקד בדבר ציתותים לדיפלומטים אמריקנים באוגנדה.

הוא הוסיף כי לדעתו “אנו רואים רק את קצה הקרחון וכי פקידים נוספים של המימשל האמריקני נפגעו מפריצות למכשירי הסלולר שלהם, בין אם ע”י מדינות זרות שעשו שימוש בפגסוס או בכלים אחרים של יצרניות פחות מוכרות וידועות אבל בעלות פוטנציאל נזק דומה”.