דיווח: CyberGym (מיזם אבטחת המידע המשותף של Cyber Control וחח”י) בודק אפשרויות לשת”פ בהודו להקמת מרכזי הכשרה ללחימה בהתקפות מקוונות

העיתון ההודי The Economic Times פירסם ב- 26 במארס 2014 ידיעה של כתבו Peerzada Abrar מהעיר בנגלור [הנחשבת למרכז ההיי-טק והטכנולוגיה במדינה] כי CyberGym [מיזם אבטחת המידע המשותף של חברת Cyber Control וחברת החשמל לישראל (חח”י)] בודק אפשרויות לשיתופי פעולה בהודו.

כתב העיתון מצטט את גלעד יושעי המשמש כסמנכ”ל החברה והיה בין מייסדיה שאמר כי החברה מקווה להקים שם לפחות שני מרכזי הכשרה (“זירות”) שיציידו חברות הודיות מקומיות במיומנויות הנדרשות ללחימה בהתקפות מקוונות. מרכזי ההכשרה הללו ידמו התקפות סייבר בזמן אמת ויצביעו כיצד יש להתמודד עם המצבים הללו.

“הזירה בישראל תילחם בזירה בסינגפור אשר תילחם בזירה בהודו אשר תילחם בזירה בצרפת – וכל זאת לצורכי למידה והכשרה. הרעיון הוא שיהיו איזורי זמן ושפות שונים”, אמר.

לדבריו, גוף ממשלתי אחד בהודו, שלא נקב בשמו, כבר חתם על הסכם להכשרת אנשיו.

העיתון “אקונומיק טיימס” מציין כי הודו היא יעד להתקפות טרור בשנים האחרונות וכי לדברי Indian Computer Emergency Response Team, CERT-In בשנת 2013 נפגעו 24,216 אתרים הודיים והושחתו [defaced] ע”י האקרים מרחבי העולם ובסך הכל היו 71,780 אירועי אבטחה כולל פישינג, דואר זבל, קוד זדוני וחדירות לאתרים.

סייבר ג’ים הוקם בישראל בשנת 2013.

“ריד איט נאו” היה הראשון לפרסם על סייבר ג’ים: ידיעה ראשונה התפרסמה כאן באתר ב- 20.1.2013 שכותרתה: “בקשה של חברת החשמל לפטור ממכרז: שת”פ להקמת פלטפורמה עסקית למכירת שירותי אימון בתחום הסייבר המיועד ללקוחות חוץ מתחום תשתיות האנרגיה והמים”. הידיעה כללה מכתב של “גבי-מ” בנושא זה.

ידיעה נוספת שכותרתה “חברת החשמל וחברת סייבר קונטרול חתמו על הסכם להקמת זירת הסייבר סייבר ג’ים (CYBER GYM)” התפרסמה כאן באתר ב- 13 במאי 2013.

ידיעה אחרת שכותרתה “מיזם הסייבר החדש של חברת החשמל וחברת סייבר ג’ים קונטרול ימוקם באתר חוות חפצי-בה בחדרה” פורסמה כאן באתר זה ב- 22 ביולי 2013.