דיווח: Amazon Web Services פותחת איזור מערבי ‘סודי ביותר’ עבור לקוחות ממשלת ארה”ב

08:33 08.12.2021

קטגוריות: הנפקות/השקעות מחשוב ענן

תגים: ,

זרוע הענן של חברת אמזון, Amazon Web Services, AWS, הכריזה על איזור ‘סודי ביותר’ חדש המתוכנן במיוחד לעבודה בעומסים ברמת סיווג אבטחה מקסימלית עבור ממשלת ארה”ב.

מדובר באיזור שני מסוגו עבור AWS שיש לה עתה שני איזורים ‘סודיים ביותר’ בחוף המערבי [AWS Top Secret-West] ובחוף המזרחי [AWS Top Secret-East] של ארה”ב.

לדברי החברה, האיזורים הללו מיועדים לסייע “ללקוחותינו ולשותפינו בקהיליות ההגנה, המודיעין והביון והביטחון הלאומי באספקת המשימות הקריטיות ביותר שלהן”.

נאסדאק תעביר את הפעילות שלה לפלטפורמת מחשוב הענן של Amazon Web Services

חברת Nasdaq Inc  הודיעה כי היא צפוייה להעביר את הפעילות שלה לפלטפורמת מחשוב הענן של Amazon Web Services, AWS. הדבר יחל בשנת 2022.

לדברי החברה, פעילות המיגרציה לענן תחל עם שוק האופציות האמריקני Nasdaq MRX. נאסדאק לא פירטה את לוח הזמנים של המעבר אל פלטפורמת AWS בכל פעילויותיה. בעבר הודיעה החברה כי בכוונתה של 25 השווקים שלה יתארחו בעשור הקרוב בענן [ובהם שישה שוקי האקוויטי בצפון אמריקה לרבות Nasdaq Stock Market ושישה שוקי ה- equity derivative, שוקי ה- Nasdaq Baltic/Nasdaq Nordic ושוקי ה- fixed-income/commodity שלה]

החברה הודיעה על צעד זה בכינוס מקצועי שערכה AWS בלאס וגאס ואמרה כי היא מתכוונת לפעילות מבוססת ענן בצורה מלאה לחלוטין.

לדברי ידיעה שפורסמה בנושא בעיתון וול סטריט ג’ורנל, מגזר השירותים הפיננסי היה איטי יותר לאמץ מחשוב ענן בהשוואה לתעשיות אחרות. זאת בעיקר בשל מגבלות רגולטוריות נוקשות כמו גם חששות לגבי פגיעות אפשריות בנתוני לקוחות רגישים. לדברי Bloomberg Intelligence, יש במעבר לענן גמישות רבה יותר מבחינת הבורסות וכן מתאפשר קשר טוב יותר בין אנשים.

נאסדאק מאחסנת כבר כיום רשומות של מיליארדי טרנזקציות במחסן נתונים המתופעל בידי חברת AES. במהלך השנים, הועברו מספר שירותים של נאסדאק ל- AWS לרבות מערכת ניהול ההכנסות שלה בשווקים האמריקני והאירופאיים.