דיווח: קרנות הון סיכון מפנות משאבים לטובת Hadoop

העיתון “וול סטריט ג’ורנל” דיווח כי קרנות הון סיכון משקיעות כיום מיליוני דולרים בחברות הזנק (סטרט-אפים) העוסקות בכלי הנתונים Hadoop לטיפול בנושא ביג דאטה.

העיתון מצטט נתונים מסקר שביצעה חברת Dimensional Research עבור חברת RainStor לפיהם 24% מהחברות משתמשות ב- Hadoop בתרחישי זמן-אמת. רק רבע מהארגונים הגדולים והבינוניים עברו את שלב התכנון לגבי פרוייקטי ה- Hadoop שלהם ו- 70% מדווחים כי נתקלו באתגרים טכניים שונים ובהם דרישות מוגברות לביצוע קוד ידני של תוכנה, דרישות להכשרת עובדים והדרישות להקדשת זמן לנושא כדי להבטיח שפרוייקט הדופ יגיע לשלב הפרודקשן.

עם זאת חברת חברת Dimensional Research אומרת כי מדובר באותם קשיים שהם נחלת יישום כל טכנולוגיה חדשה וכי שיעור של 24% ביישום בזמן-אמת הוא די מעודד לגבי טכנולוגיה חדשה.

Dan Vesset אנליסט של חברת המחקר IDC אומר כי רק 10% מהארגונים הבינוניים והגדולים בצפון אמריקה משתמשים כיום בהדופ וכי מדובר בשלב די מוקדם והתחלתי.

בין החברות שגייסו הון סיכון נמצאות חברת Platfora שגייסה 27.2 מיליון דולר, חברת Cloudera שגייסה יותר מ- 140 מיליון דולר, חברת MapR Technologies שגייסה 59 מיליון דולר, חברת Continuuity שגייסה סכום של 12.5 מיליון דולר, חברת Concurrent שגייסה סכום של ארבעה מיליון דולר וחברת Hortonworks שגייסה סכום בלתי ידוע.