דיווח: סלברייט הישראלית ביקשה מלקוחותיה שלא לפרסם בפומבי פרטים על הטכנולוגיה שלה בה הם משתמשים

האתר TechCrunch דיווח לאחרונה כי חברת סלברייט הישראלית ביקשה מלקוחותיה (רשויות אכיפת חוק במדינות שונות) שלא לפרסם בפומבי פרטים על הטכנולוגיה שלה בה הם משתמשים ל’פריצת’ נעילת מכשירי טלפון סלולרי נעולים [phone hacking technology].

לדברי הידיעה, שפורסמה ב- 19.8.2023, כחלק מהעסקות שנחתמו עם סוכנויות ממשלתיות שונות הן נדרשו שלא לפרסם פרטים על הטכנולוגיה של החברה והעובדה שהן משתמשות בטכנולוגיה זו.

בקשה זו מצידה של סלברייט מדאיגה מומחי משפט הטוענים כי השימוש בטכנולוגיה רבת עוצמה זו, כולל הדרך בה משתמשות בה רשויות אכיפת החוק, צריך להיות פומבי ושקוף.

האתר מדווח על סרטון וידיאו המיועד להכשרה ולהדרכה של לקוחות מתחום אכיפת החוק, לפיו עובד בכיר של סלברייט המבקש מהלקוחות ” let’s try to keep that as hush hush as possible”.

אותו עובד אמר עוד בסרטון הוידיאו כי “איננו רוצים שהטכניקות הללו יזלגו בבית-המשפט באמצעות פרקטיקות חשיפה (disclosure practices), או – כמו שאתם יודעים – בעדות בשבועה, בסופו של דבר, המפרטת את כל הראיות וכיצד הן הושגו”.

הוא הוסיף כי חשיפת השימוש בטכנולוגיה עלולה לסייע לפושעים ולהקשות על אנשי רשויות אכיפת החוק עוד יותר.

“חשוב ביותר לשמור על היכולות הללו מוגנות ככל הניתן משום שזליגת מידע עלולה להזיק לקהיליית אכיפת החוק העולמית”, אמר. “אנו רוצים להבטיח כי הידע הנרחב אודות היכולות הללו לא יתפשט. ואם ‘האנשים הרעים’ יידעו איך אנו פורצים למכשיר או מסוגלים להסיר הצפנה  [decrypt] של יישומון מסרים מוצפן כלשהו [encrypted messaging app] הם עלולים לעבור למשהו שיהיה קשה הרבה יותר או אף בלתי אפשרי להתגבר עליו, דבר שאיננו רוצים”.

האתר ציין כי סלברייט אינה החברה הראשונה המבקשת מלקוחותיה לשמור על חשאיות לגבי הטכנולוגיה שלהן.

* התמליל המלא של סרטון הוידיאו מופיע בידיעה ב- TechCrunch.