דיווח: סכנה של פגיעוּת וחשיפה לפעילות האקרים במצלמות אבטחה צבאיות בשווייץ

כלי התקשורת SFR בשווייץ פירסם ידיעה על-פיה דו”ח חדש של משרד ההגנה של שווייץ מצביע על סכנה לפגיעה של האקרים במצלמות אבטחה צבאיות במדינה.

הדו”ח מבוסס על ממצאי סקר שערך משרד הביטחון השווייצרי והוא מצביע על כך שמצלמות המעקב הללו המנטרות אתרים ומתקנים צבאיים [כמו מרכזים לוגיסטיים ומחסני אמל”ח] הן מיושנות ומכאן הפגיעוּת האפשרית שלהן.

הדו”ח קובע כי “ציוד המעקב אינו נבדק בכל המיקומים בצורה קבועה לגבי חולשות ופגיעוּיות  אבטחה או אם מבוצעים עדכוני תוכנה נדרשים לגבי המצלמות”. בנוסף, לדברי עורכי הדו”ח אין תהליכי הגנת נתונים בצורה מספיקה. הדו”ח גם מצביע על כך שאין תיעוד שלם או מספיק שיאפשר הגברת הבקרה בתחום האבטחה.

הדו”ח כולל מספר המלצות לשיפורים ושינויים לרבות סטנדרטים מינימליים של אבטחת IT וקביעת אחריות להגנת הנתונים בכל אתר ואתר.

= = = = = = = = = = = = = = = = =

צבא שוויץ: ב- 2022 איבדו חיילים 96 רובים ואקדחים צבאיים ורובה נוסף הושמד בשריפה; הנתונים זהים לממוצע השנתי בחמש השנים האחרונות

Stefan Hofer  דובר צבא שוויץ הודיע כי בשנת 2022 איבדו חיילים 96 רובים ואקדחים צבאיים ורובה נוסף הושמד בשריפה. לדבריו, הנתונים הללו דומים לממוצע השנתי בחמש השנים האחרונות. עשרים כלי נשק נמצאו והושבו לצבא. מרביתם נמצאו במגורי אותם אנשים שדיווחו על היעלמותם מקצת מכלי הנשק הוחרמו בידי המשטרה במהלך חקירה.

= = = = = = = = = = = = = = = = =

משטרת העיר וינתרתור בשווייץ החלה להעסיק ‘Super Recogniser

משטרת העיר וינתרתור בצפון שווייץ החלה להעסיק ‘Super Recogniser’ – מומחה שהוא בעל הכשרה בזיהוי אנשים עפ”י תמונות. מדובר בעיר הראשונה במדינה היוצרת מישרה ייחודית זו, עפ”י דיווח בעיתון Neue Zürcher Zeitung.

העיתון לא נקב בשמו של המועסק החדש אך ציין כי הוא נבחר לתפקיד מקרב אנשים שכבר משרתים במשטרה עוד קודם לכן.

מרבית יחידות המשטרה משתמשות בתוכנה ייעודית המזהה אנשים תמונות מטושטשות למדי או מתוך תצלומים בהם חלקים מהפנים מוסתרים.

ואולם מתברר כי יש אנשים שיש להם כישרון מוזר לזכור פנים של אנשים אחרים או לאתר פנים ספציפיות בקרב המון אנשים. העיתון אומר כי מדענים לא הצליחו לגלות מדוע לאנשים מסויימים הכישרון הזה.

בשנת 2021, שלוש קבוצות חברה אזרחית בשווייץ קראו לאסור שימוש במדינה באמצעי זיהוי פנים [face recognition] וטכנולוגיית מעקב מבוססת וידיאו בשל ההפרה לכאורה בחרויות אזרחיות.

= = = = = = = = = = = = = = = = =

דו”ח בשווייץ: כדי להגן על הצרכנים יש צורך באסדרה טובה יותר של מערכות דיגיטליות לזיהוי פנים או קול מקוונות

דו”ח של Foundation for Technology Assessment , TA-Swiss שפורסם ב- 25 באוקטובר 2022 קובע כי כדי להגן על הצרכנים יש צורך באסדרה טובה יותר של מערכות דיגיטליות לזיהוי פנים [facial recognition] או קול [speech recognition] מקוונות.

לפי הדו”ח, סייענים וירטואליים המגיבים לפקודות קוליות, דוגמת Alexa, טומנים בחובם תועלות כמו גם סכנות נסתרות.

עורכי הדו”ח קוראים למחוקקים לבחון מקרוב יותר כיצד טכנולוגיה דיגיטלית המנצלת נתונים ביומטריים יכולה להשפיע על החברה.

הדו”ח גם ממליץ לתת בידי הצרכנים את הזכות החוקים לבחור האם ניתן יהיה להשתמש בנתונים ביומטריים שלהם. זאת בהתחשב בפערי הידע הניכרים לגבי נושא זה בקרב הציבור.

עורכי הדו”ח הביעו דאגה לגבי ניצול-לרעה של נתונים ביומטריים בידי הרשויות כמו שוטרים המצלמים הפגנות.

= = = = = = = = = = = = = = = = =