דיווח: סוריה העניקה רישיון סלולר למפעיל שלישי במדינה

סוכנות הידיעות אסושיאייטד פרס ציטטה לאחרונה את התקשורת הסורית, לפיה ממשלת סוריה העניקה רישיון סלולר למפעיל שלישי במדינה שסועת הקרבות זה 11 שנים.

שר התקשורת הסורי Iyad Khatib אמר כי הרישיון החדש הוענק לחברת Wafa Telecom וכי היא תפעל בעיקר באיזורים בהם יש כיסוי סלולרי גרוע. לחברה, שתחל לפעול בנובמבר השנה, הוענקו מספר יתרונות לגבי היכולת להעניק ללקוחותיה הנחה בשיעור של עד 50% עד שמספר לקוחות החברה יגיעו לרף של 3 מיליון.

הוא ציין כי מספר הלקוחות של שתי חברות הסלולר הקיימות – חברת MTN Syria וחברת SyriaTel – מגיע ליותר מ- 16 מיליון מנויים.

חברת SyriaTel [הפועלת מאז שנת 2000] הייתה במקור בבעלות רמי מחלוף (בן דודו של הנשיא בשאר אסד) אולם היא הוחרמה ע”י הממשלה בחודש מאי האחרון. חברת MTN Syria [הפועלת מאז שנת 2007] היא מיזם משותף של סוריה ולבנון.

שר התקשורת הסורי אמר לכתבים כי חברת סלולר שלישית תהיה בעלת השפעה כלכלית חיובית ותשפר את איכות ומהירות התקשורת במדינה. הוא ציין כי השקת החברה החדשה נדחתה מספר פעמים בעבר בשל הנסיבות בסוריה. החברה החדשה צפוייה להציע שירותי דור חמישי במדינה.

לדברי Manhal Junaidi מנכ”ל Communications and Postal Regulatory Authority, וואפה טלקום תורשה להשתמש בשירותי נדידה מקומיים באמצעות שתי הרשתות הקיימות עד להשלמת הקמת הרשת שלה במהלך השנתיים הראשונות להקמתה.