דיווח: מרוקו הגישה תביעה במדריד נגד עיתונאי ספרדי בטענה כי השמיץ אותה בדיווח לפיו המרוקאים פרצו לטלפון שלו ב- 2019 באמצעות Pegasus של NSO Group

14:21 08.07.2022

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר משפט

תגים: , ,

סוכנות הידיעות AFP מדווחת כי לפני מספר ימים הגישה מרוקו תביעה במדריד נגד העיתונאי הספרדי Ignacio Cembrero  בטענה כי השמיץ אותה בדיווח לפיו המרוקאים פרצו לטלפון הנייד שלו ב- 2019 באמצעות תוכנת Pegasus של NSO Group הישראלית.

סוכנות הידיעות AFP שראתה את כתב התביעה אומרת כי מרוקו דורשת בו שהעיתונאי יחזור בו מההאשמות הללו ויפצה את המדינה הצפון אפריקנית על הוצאותיה המשפטיות בהקשר זה.

יצויין כי העיתונאי, העובד באתר החדשות El Confidencial, מתמחה בכל הקשור לקשרים שבין ספרד לבין מרוקו.

בשנה שעברה, 17 גופי תקשורת שונים האשימו את מרוקו בכך שהשתמשה בפגסוס אולם רבט בירת מרוקו הכחישה את הטענות.

עו”ד מטעם ממשלת מרוקו אמר כי “מרוקו אינה מעורבת בריגול כנגד Ignacio Cembrero או כל אדם אחר” וכי “אין ברשותה תוכנת פגסוס”.

בתגובה צייץ העיתונאי בחשבון הטוויטר שלו ודיווח על דבר הגשת התביעה נגדו. הוא ציין כי מדובר בפעם הרביעית שממשלת מרוקו מגישה נגדו תביעה בבית-משפט ספרדי אולם זו הפעם הראשונה בה היא דורשת שיחזור מהטענות כאילו רבט אחראית לריגול באמצעות תוכנת פגסוס.  “זהו משפט פוליטי כדי לפגוע בחופש הביטוי של עיתונאים”, כתב. ארגון Reporters Without Borders, RSF כבר גינה את התביעה החדשה.

יצויין גם כי במקביל להכחשות המרוקניות הנמרצות, הרי שהיא מספר תביעות בגין השמצות בהקשר זה, בין היתר נגד ארגון זכויות האדם הבינלאומי Amnesty International.