מספר מנויי הסלולר בעולם חצה את רף ה- 7 מיליארד והגיע ל- 7.1 מיליארד איש; מספר קווי הסלולר בשירות יהיה מאוחר יותר השנה גדול יותר מאוכלוסיית העולם

נתונים חדשים של GlobalComms Database  של חברת TeleGeography   שפורסם ב- 28 ביולי 2015 מצביעים על כך שמספר מנויי הסלולר בעולם חצה את רף ה- 7 מיליארד והגיע ל- 7.1 מיליארד איש. זאת לעומת 7 מיליון מנויי סלולר בשנת 1989.

לדברי טלגיאוגרפי, מספר קווי הסלולר בשירות יהיה מאוחר יותר השנה גדול יותר מאוכלוסיית העולם.

קיימים הבדלים משמעותיים בחדירת הסלולר והרכב המנויים בין האיזורים הגיאוגרפיים השונים בעולם.

באסיה יש כיום 3.7 מיליארד מנויי סלולר והיא ממשיכה להניע את הגידול העולמי. מהרבע הראשון של שנת 2014 לרבע הראשון של שנת 2015 חל גידול של 194 מיליון מנויי סלולר חדשים (או יותר מ- 60% מכלל מנויי הסלולר החדשים בעולם כולו). עם זאת השוק באסיה רחוק מלהגיע לנקודת הרווייה שלו ועל-פי ההערכות יש יותר מ- 270 מיליון איש ללא מכשיר סלולרי.

בסין ובהודו יחדיו יש 2.3 מיליארד מנויי סלולר. בסין יש 162 מיליון מנויי LTE/4G ואילו בהודו 90% מהמנויים הם משתמשי דור שני [2G].

באפריקה שיעור חדירת הסלולר עומד על 81% עם 912 מיליון מנויי סלולר, נמוך יותר מכל איזור אחר בעולם ודור שני [2G] הוא הטכנולוגיה הדומיננטית (ליותר מ- 75% מהמנויים).

באירופה עומד שיעור חדירת הסלולר על 138%, השיעור הגבוה ביותר לעומת כל איזור אחר.

לדברי מארק גיבסון אנליסט של חברת TeleGeography, “למרות הגידול במספר מנויי הסלולר אולם הגידול הזה אינו מהיר כפי שהיה בעבר. באיזורים מסויימים בעולם יש הזדמנויות להגדיל עוד את מספר מנויי הסלולר אולם מפעילים רבים בשווקים המפותחים ובעלי שיעור חדירה גבוה מפנים את המיקוד שלהם לכיוון שונה: למטרות דוגמת ייצוב ההכנסה הממוצעת למשתמש (Average Revenue per User, ARPU) וזאת באמצעות מעבר של לקוחות לדור שלישי [3G] ולדור רביעי [4G], לשימור לקוחות בקרב מול מפעילי רשתות סלולריות וירטואליות [Virtual Network Operators, MVNOs Mobile] בעלות נמוכה והשגת גידול באמצעות פעילות מיזוגים ורכישות [Mergers and acquisitions, M&A]”.