דיווח: ממשלת קרים תאפשר לחברות סלולר אוקראיניות להמשיך לפעול לצד חברות רוסיות בחצי האי

סוכנות הידיעות הרוסית RIA Novosti ציטטה את Dmitriy Polonskiy שר המידע ותקשורת ההמונים כאומר שממשלת קרים תאפשר לחברות סלולר אוקראיניות להמשיך לפעול לצד חברות רוסיות בחצי האי. זאת במידה והחברות הסלולריות יודיעו כי ברצונן להמשיך לפעול בשוק זה.

השר ציין כי מספר חברות סלולר אוקראיניות נמצאות בבעלות של חברות רוסיות כי שהמשך פעילות בחצי האי לצד חברות רוסיות לא תהיה כל סתירה לפעילות ארבע חברות הסלולר הרוסיות בקרים.

לדבריו במהלך 30-60 הימים הקרובים תפורט התוכנית לפעילות הסלולר בקרים לרבות מדיניות תעריפים ושימור מספרי טלפון. משתמשי תקשורת סלולרית יוכלו להשתמש במספרי טלפון רוסיים ואוקראינים במקביל שציין כי לו עצמו יש שמונה כרטיסי SIM שונים.

לאחר שהמפעילים הרוסיים יבנו מערכת של תחנות שידור סלולריות בקרים ניתן יהיה לדבר על כניסה מלאה שלהן לשוק התקשורת של קרים, אמר השר. ארבע חברות הסלולר הגדולות ביותר הן חברת MTS, חברת megaphone, חברת Vimpelcom וחברת Rostelecom.

לפי חברת המחקר iKS-Consulting, בסיס המנויים של חצי האי קרים כלל 2.97 מיליון מנויי סלולר בשנת 2013 עם שיעור חדירה של 128%.

לחברת הסלולר MTS Ukraine [חברה-בת של החברה הרוסית MTS] יש בחצי האי קרים נתח שוק של 57%. לחברת Kyivstar שבבעלות Vimpelcom group יש נתח שוק של 21%. לחברת Life:) Ukraine שבבעלות חברת הסלולר Turkcell יש נתח שוק של 16%.